• Kjell2

Flytt, umgängestvist och ex (lång)

TS - Stressa ner lite. Detta är inte en ovanlig start på en vårdnadsvist, en massa konstiga krav och påstående. Ju närmare huvudförhandling och ju mer familjerätt och domstol blir inblandade desto närmare en vettig lösning brukar det landa.

Ta hjälp av ditt ombud och låt ombudet ta frontrollen.

• Kjell2
    Anonym (Frustrerad) skrev 2016-03-03 18:04:44 följande:

Såja, då var stämningen inskickad...får se om det blir så att de vill förhandla fram ett avtal innan det går vidare till förberedelserna i tinget eller......

Ni kommer bli skickade till familjerätten och nästan tvingade av tingsrätten att komma fram till en frivillig lösning.

Viktigt att du innan specar upp för dig själv vad som du absolut inte kan gå med på, kan förhandla om och vad som är mindre viktigt.

• Kjell2
    Anonym (Frustrerad) skrev 2016-03-15 15:36:38 följande:
    Redan vart uppe hos soc med det hela och förhandlingar har pågått sedan innan jul. Kommer bara leda till samma resultat, om inte exet radikalt ändrat inställning de senaste veckorna. Familjerätt kommer bara ytterligare försena ett reglerat umgänge. Men, jag hoppas att TR kan skaka fram ett interemistiskt beslut så att jag har något som gäller under tiden processen fortsätter. Oavsett om vi ska till FR eller TR.
    Så länge ni inte kommer överrens blir det TR. Har du yrkat på ett interremistiskt beslut? Om inte, gör det.

Det är inte ovanligt att en part som från början är totalt kompromissovillig blir mer flexibel när huvudförhandling närmar sig ch risken att förlora mycket blir mer tydlig.
  • Kjell2
    Anonym (Frustrerad) skrev 2016-03-15 20:17:22 följande:

Ja, har yrkat på det. Ska det gå hela vägen kan det ju ta hur länge som helst och jag vägrar att träffa barnen ad-hoc och på exets villkor och galna nycker under tiden.

Då borde du kunna får ett interremistisk beslut inom några veckor.

Svar på tråden Flytt, umgängestvist och ex (lång)