Inlägg från: Paddi1984 |Visa alla inlägg
  • Paddi1984

Vab när sambon tar fo

Det är så att jag ska börja jobba imorgon och sambon skulle därmed ta över rollen som föräldraledig till sonen på snart 6månader. Att han ska ta över innebär också att han skulle "ta striden" att få sonen att acceptera flaskan, hittills har han bara velat amma o jag har inte haft energi nog att trilskas med flaskan utan har fokuserat på att få dagarna att gå så smärtfritt som möjligt.

Nu är saken den att sonen åkt på en rejäl dunderförkylning och det känns då så fel att lämna honom i en mat "strid" där han förlorar sin trygghet (mig) när han redan mår dåligt.

Frågan är då om jag kan ringa till jobbet o säga att jag blir hemma med sjukt barn? Vet att jag troligen inte kan få tfp från FK då sonen inte är 8mån än.

.

• Svar på tråden Vab när sambon tar fo
  • Paddi1984

Vi testkörde i söndags och tyvärr skrek sonen i 1,5 av de 3h jag var borta... Han gillade inte alls arrangemanget och då var han fortfarande frisk :( tänker att det är så vi måste göra nu när vi bestämt att jag ska jobba men känns för elakt när han är sjuk.

• Paddi1984
    Carambolan skrev 2016-03-02 00:08:39 följande:

Ett alternativ kanske är att sambon kommer förbi ditt jobb med barnet så att du kan amma? En kollega till mig ammar sin sjumånaders varje dag på lunchen och på eftermiddagsfikat, verkar funka toppen för dem.

Tyvärr jobbar jag några mil bort o sambon är utan körkort och hemma med de tre andra barnen. Annars hade det ju vart en toppen idé :)

Men så klart har barnens förkylning spridit sig även till mig så är hemma sjuk idag ändå. Inget vidare intryck på jobbet att börja som sjuk, men men sånt e livet med småbarn.
  • Paddi1984

Nu är det främst en dag max två det gäller eftersom det inte är just för att flaskmata utan att bli fri förkylningen. Är han bara frisk från värsta snoret och hostan kommer jag jobba. Chefen godkände att jag är hemma med barnet idag och jag ska höra av mig igen på fredag som är nästa arbetsdag (jobbar halvtid så varannan dag).

Är inte väldigt saknad då jag skulle gå introduktion till ett självständigt egenplanerande arbete. Kanske blir lite meck att planera in tider för intro sen men lär inte va omöjligt.

Svar på tråden Vab när sambon tar fo