• evaeva18

internet Q? hjälp? vad e det?

Behöver få vetta vad Internet Q är för något? förstår mig inte på deras hemsida?

• Svar på tråden internet Q? hjälp? vad e det?
  • evaeva18

ja han ska ringa tre imorgon..och höra

• evaeva18

på tre sa dem att man kan ringa till tre och få ut en mobil i mobilpaketet finns sen mobil

och avtal

detta gör min bror misstänksam på att skicka in kopier på allt är rädd att tre förfalskar kopier till ett avtal

för det finns inget avtal på abomanget som tjuven tecknat...

• sportpappa

Det är ju faktiskt Tre som ska bevisa att ett avtal finns så hela bevisbördan ligger på dem. 

• evaeva18

ok

fast de sa ju att avtalet ligger i paketet som tjuven hämtat ut med mobil

man kan tydligen beställa mobil utan skriftligt avtal per telefon sen få avtal skickat på posten?

skummt alltså..

• Kjell2
    evaeva18 skrev 2016-03-05 11:12:00 följande:

ok

fast de sa ju att avtalet ligger i paketet som tjuven hämtat ut med mobil

man kan tydligen beställa mobil utan skriftligt avtal per telefon sen få avtal skickat på posten?

skummt alltså..

Vanlig rutin vid beställning av telefon och abonnemang.

För att få rull på detta gör som tre vill.
  • evaeva18

men tre kan inte förfalska avtal om de får in kopia på hans körkort? och underskrift?

• Kjell2
    evaeva18 skrev 2016-03-05 11:37:11 följande:

men tre kan inte förfalska avtal om de får in kopia på hans körkort? och underskrift?

Det går alltid att förfalska ett avtal, oavsett körkortskopia och underskrifter. Om det sen skulle hålla vid en tvist är en annan sak. 

Tror du att Tre skulle förfalska avtalet? Och vad är ert handlingsalternativ och konsekvenser om din bror inte skickar in?

Är du 100% säker på att det inte är din bror som beställt och sen ångrat sig? Tre kan misstänka det och vlija säkerställa att underskrifter mm inte stämmer.
  • evaeva18

oki

nej det är jag helt hundra på och att det är någon annan som har hämtat ut paketet på posten med leg finns på övervakningskamrorna hos postombudet...

tjuven har visat upp leg

• Kjell2
    evaeva18 skrev 2016-03-05 11:51:13 följande:

oki

nej det är jag helt hundra på och att det är någon annan som har hämtat ut paketet på posten med leg finns på övervakningskamrorna hos postombudet...

tjuven har visat upp leg

Och du har sett filmen?
  • evaeva18

nä det har jag ej..

detta sa dem på postombudet

det är skickat till polisen

• Kjell2
    evaeva18 skrev 2016-03-05 12:29:38 följande:

nä det har jag ej..

detta sa dem på postombudet

det är skickat till polisen

Hur kan du då vara 100% säker på att det inte är din bror?
  • evaeva18

polisen vill se ett avtal och det finns det inte sa tre

man blir helt snurrig

• evaeva18

man blir helt snurrig

• sportpappa
    evaeva18 skrev 2016-03-05 13:44:23 följande:

man blir helt snurrig

Om Tre säger att det inte finns något avtal så säg då till dem att då finns det ingen anledning att skicka in körkort eller något annat. I så fall skulle du inte ens behöva kontakta dem. Så något slags avtal måste finnas.
Svar på tråden internet Q? hjälp? vad e det?