Hjälp! Vaccination!
Hej!
Nu är jag så uppgiven! Jag vet varken ut eller in.. Jag vet inte vem jag ska rådfråga. BVC är så inställda på att det alltid är rätt att ge vaccin.
Kan börja med att säga att min son som fick 5-månaders vaccinet blev jättesjuk.. Jag tog kontakt med både BVC och 1177 i omgångar. Jag blev lite i chock av allt. Såhär dålig har inga av mina barn blivit! Min son blev jättedålig redan efter några timmar med väldigt hög feber och likblek.. Tempen låg på ca 41 graders feber. Framåt kvällen var han fortfarande jättesjuk.. Dåsig och knappt pigg nog att ens titta på mig.
Här emellan hade jag ringt både BVC och 1177. Framåt natten tog jag tempen igen och den låg på 35,1! Från 41 graders feber dimper den rätt ner på 35.1. Jättekonstigt! Då är han knappt kontaktbar längre.. Han var riktigt dålig den kvällen och ingen tog mig på allvar! Jag är livrädd att han ska dö ifrån mig. Nu är jag inte alls någon rädd hönsmamma som överdriver.. Det här var allvarligt! Och jag förstår inte varför ingen sa "åk in till akuten" men jag fick bara höra att allt var normalt och jag min idiot köpte det dom sa!
Nu står jag inför 12 månaders vaccinet och vet inte alls hur jag ska göra! ???? Hjälp!! Livrädd att han ska få samma reaktion eller om det var vaccinet han inte tålde! Någon som vet något eller har haft samma erfarenheter som jag..? Rädd att det blir ännu värre denna gången om det var en reaktion han fick! ????