Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Nekade mat

@TS: Kan du förklara närmare va det rör sig om? Är det ni själva som e drabbade eller nån annan? Eller e det utifrån nåt i media?

Va menar du med "ett barn blir sönderslaget"???
    E det ett barn som utsätts för grov misshandel? Om du känner till nåt sånt måste du ju kontakta polisen NU så dom kan sätta stopp för det. Ring 112 om läget e akut!

• flygrl

Vilken hemsk situation. Jag kan förstå att ni e förtvivlade! :/
    Har du kontaktat polisen? Vad säger dom?
    Har du kontaktat Kvinnojouren? Dom hjälper kvinnor i din situation med både råd och skydd!

Tänker också på Frälsningsarmén som inte bara sjunger Hallelujah sånger utan också har beredskap bistå människor i nödsituationer. Har för mig dom hjälper behövande med mat tex.

Stadsmissionen kan också va värd kontakta.
    BRIS dvs Barnens Rätt I Samhället? Rädda barnen? Röda korset?

• flygrl
    SoulsWillRise skrev 2016-03-05 23:21:12 följande:
    Om du har flyttat till en annan kommun är det väl den nya kommunen som ska hjälpa dig och inte den gamla. Så jo, försök igen hos den kommunen du bor i just nu.
    Problemet e väl TS tvingats fly undan sin våldsamma exman och hans familj och kanske inte hunnit "bosätta" sig på ny ort. Kanske måste flykten fortsätta i jakt på en trygg plats? Va vet jag? Vi var inte mycket info och gå på :/

Hemsk situation i vilket fall och jag tänkte kanske TS kunde få hjälp på alternativt håll (se inlägg #6) i brist på eller i väntan på stöd från myndigheterna.

@TS: Jag undrar hur du har det?! Har du kollat med dom olika organisationer mm jag tipsade om i inlägg #6?
    Vad säger polisen?
  • flygrl
    SoulsWillRise skrev 2016-03-06 00:33:18 följande:
    Men det verkar som hon missförstått det hela. Hon måste ju vända sig till den kommunen hon bor i för att kunna få hjälp ekonomist osv. Jobbig situation, ja :/
    Inte bara jobbig utan potentiellt livsfarlig för både TS och hennes barn. Hennes problem e ju att hon inte vågar återvända till sin hemkommun av rädsla för exmannen och hans familj. Hon e ju på flykt.
    (Om allt e som beskrivits)
Svar på tråden Nekade mat