Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Skötbord i sovrummet?

Jag har haft skötbordet i sovrummet.. Med första barnet köpte jag en "ställning" på Ikea som man hängde på skötbordet där man hade en liten balja att ha vatten i. Fanns även med sopkorg funkade riktigt bra... Med andra barnet köpte vi våtservetter... Så mitt tips är att ordna med vattenbajla om du tror dom kommer kolla men kör med våtservetter... Första barnet var mkt mer röd i rumpan än nr två faktiskt

• cupcakemom

En annan fördel med att ha skötbordet i sovrummet är att det ofta är ganska skarpt ljus inne på toan vilket inte är så kul i början när man måste byta blöja mitt i nätterna i sovrummet kan man ha mer dämpad belysning..

(Jag har en batteridriven lampa som lyser vid rörelse... Har satt den under spjälsängen.. Perfekt på nätterna när man behöver se vad man gör men inte vill tända för mkt)

• cupcakemom
    amalie79 skrev 2016-03-05 21:23:18 följande:

Man kan dock säga nej tack och boka tid där istället.

Har haft tre hembesök men inte en enda gång har dom gått omkring och tittat.... Utan bara kommit ifall du själv velat ha tips när dom väl är hemma hos en och framförallt att man som helt ny ska slippa åka iväg med bebis...
Svar på tråden Skötbord i sovrummet?