• Anonym (!!)

Skötbord i sovrummet?

Vårt badrum är ganska litet och skötbordet får inte plats där.
    Tänkte ifall man kunde ha skötbordet i vårt sovrum (bebisens spjälsäng kommer också finnas i vårt sovrum), och sedan vid varje blöjbyte ta med skötbordet som har hjul till badrummet för att ha tillgång till vatten och byta om där? 
    Eller förmodligen ibland ta med sig vatten till sovrummet och byta blöja där. 

Jag frågar eftersom jag vill veta om det låter bra att säga detta till barnmorskan nästa gång hon frågar hur vi tänkt göra.. hon verkade sjukt förvånad senaste gången när jag sa att jag tyckte att skötbord var onödigt. Och eftersom jag är ung och måste bevisa x5 att jag är en lämplig förälder så tänkte jag skaffa både skötbord och tvättlappar (istället för våtservetter) så slipper jag gnäll. 

Så ja, jag undrar om detta låter bra?
    Har ni skötbordet i sovrummet/barnets rum eller badrummet?

• Svar på tråden Skötbord i sovrummet?
  • Anonym (Öhh??)

Va?? Varför inte bara ha en bädd på golvet i badrummet?

Låter krångligt och hålla på med vatten hit och dit..

Hade själv skötbordet i sovrummet och körde våtservetter jämt.

Vid värsta bajs och kräkanfallen så va det ju duschen som gällde.

• Carambolan

Jag hade också köpt en "skötdyna" att lägga på golvet bara, som du bara kan ställa lutad mot väggen när den inte används. Funkar ju lika bra i badrummet eller i köket. Och så en liten flyttbar korg att förvara skötsakerna i.

• Anonym (@)

Ingen bra arbetsställning att ha det på golvet , vi hade skötbordet i sovrummet o hade blöta tvättlappar i en burk , funkade hur bra som helst .

• FrökenKanSjälv

Skötbordet kan stå var som helst. Har ni ont om plats kan ni ha en skötbädd (skumgummi klädd i plast) som du lägger på golvet. Som argument till mvc så kan du då säga "om jag har skötbädden på golvet så behöver jag inte oroa mig för att barnet ska ramla ner".

• Seven Costanza
    Anonym (@) skrev 2016-03-04 16:36:30 följande:

Ingen bra arbetsställning att ha det på golvet , vi hade skötbordet i sovrummet o hade blöta tvättlappar i en burk , funkade hur bra som helst .

Samma här. Oparfymerade våtservetter använder vi och det fungerar utmärkt.
  • Varit där

Vi har i sovrummet och använder våtservetter och bvc tanten tyckte väl sådär om det men jag orkar inte bry mig. Annars kan du ju bara köpa själva bädden och ha på tex sängen eller så finns det såna man ställer på badkaret om du har möjlighet och vill det

• Tipsivips
    FrökenKanSjälv skrev 2016-03-04 16:37:45 följande:

Skötbordet kan stå var som helst. Har ni ont om plats kan ni ha en skötbädd (skumgummi klädd i plast) som du lägger på golvet. Som argument till mvc så kan du då säga "om jag har skötbädden på golvet så behöver jag inte oroa mig för att barnet ska ramla ner".

Tummen upp för det!

Har ni badkar? I så fall finns skötbord som ställs ovanpå.
  • cupcakemom

Jag har haft skötbordet i sovrummet.. Med första barnet köpte jag en "ställning" på Ikea som man hängde på skötbordet där man hade en liten balja att ha vatten i. Fanns även med sopkorg funkade riktigt bra... Med andra barnet köpte vi våtservetter... Så mitt tips är att ordna med vattenbajla om du tror dom kommer kolla men kör med våtservetter... Första barnet var mkt mer röd i rumpan än nr två faktiskt

• Seven Costanza
    Varit där skrev 2016-03-04 16:45:10 följande:

Vi har i sovrummet och använder våtservetter och bvc tanten tyckte väl sådär om det men jag orkar inte bry mig. Annars kan du ju bara köpa själva bädden och ha på tex sängen eller så finns det såna man ställer på badkaret om du har möjlighet och vill det

Varför har bvc problem med våtservetter? De vi har är oparfymerade och jag märker inget negativt på bebisen med att använda dem. Bor inte i Sverige så behöver som tur är inte bry mig om bvc-tanterna .
  • Anonym (@)

Våtservetter innehåller massa skit som inte jag skulle ens tänka tanken på att använda på mitt barns hud , testa bara att ta en våtservetter o torka bort svåra fläckar på en soffa , ja dom tar bort fläckar jättebra o det bevisar ju hur starka medel det är i dom .

Svar på tråden Skötbord i sovrummet?