Skötbord i sovrummet?
Ingen bra arbetsställning att ha det på golvet , vi hade skötbordet i sovrummet o hade blöta tvättlappar i en burk , funkade hur bra som helst .
Ingen bra arbetsställning att ha det på golvet , vi hade skötbordet i sovrummet o hade blöta tvättlappar i en burk , funkade hur bra som helst .
Våtservetter innehåller massa skit som inte jag skulle ens tänka tanken på att använda på mitt barns hud , testa bara att ta en våtservetter o torka bort svåra fläckar på en soffa , ja dom tar bort fläckar jättebra o det bevisar ju hur starka medel det är i dom .
Men vadå kommer BVC hem till en och kontrollerar eller vad?
På bvc så har dom alltid berömt vår sons hud. Dom undrar hur jag gör, vilket knep jag har. Hans hud har aldrig någonsin varit röd eller irriterad. Han är över ett år idag.
Vi använder aldrig någonsin salvor eller puder, vi tvättar aldrig rumpan med vanligt vatten vid bytena, vi byter aldrig blöja på natten. Vi använder bra kvalitetsblöjor och våtservetter.
Sonen har redan från början blivit utsatt för alla möjliga djur och har från dag ett varit med i stall, hönshus osv. Inte heller kokar vi flaskor utan diskar dom helt vanlig :)
Våtservetter skapar inte allergier. Allergier kommer från ärftlighet och miljö. Barn behöver utsättas för diverse saker innan ett års ålder. Genom att skydda barnet från allt som en människa eventuellt kan bli allergisk mot så skapar man samtidigt ett känsligt barn som helt saknar skydd mot allergener. Exempelvis så innehåller kvalitets-våtservetter enbart en kemikalie, citronsyra. Citronsyra finns i MASSVIS med varor. Och det produceras dessutom av kroppen själv. Så om ens barn är allergisk mot citronsyra så är det riktigt, riktigt illa.
Billigare och sämre våtservetter innehåller självklart mer skit. Men det är väl självklart att man väljer med omsorg. Ingen vettig person köper väl någon vara utan att kolla innehåller först?
Så här skriver Livsmedelsverket om citronsyra
"Kan citronsyra ge allergiska reaktioner?
Nej, man kan inte vara allergisk mot citronsyra. Vid allergi reagerar man på proteiner och citronsyra är inte ett protein. Citronsyra produceras naturligt i våra celler, som ett sätt att ge cellerna energi.
Vi hör från konsumenter och ser på sociala medier att en del personer ändå uppger att de reagerar på citronsyra men vi kan alltså inte säga vad det beror på.
Om du misstänker att du fått en reaktion på grund av den mat du ätit bör du kontakta sjukvården. De kan göra utredningar för att fastställa orsaken till symtom som kan bero på allergi eller annan överkänslighet. Man kan få reaktioner av andra orsaker än av maten och därför är det viktigt att utreda reaktionerna grundligt så att man inte begränsar kosten i onödan."