• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-04-10 14:42:33 följande:

Nu är vi många som väntar på testdagen!! Själv tycker jag att det här är den tuffaste väntan och oron, jag håller tummarna för oss alla och hoppas denna vecka går i fullfart för oss <3 hur vet man när mensen är beräknad om det har misslyckats ?

Hmmm... Jag räknar 14 dagar efter ÄP, eftersom det brukar vara så vid naturlig ÄL för mig.

Ruvartiden älskar jag, känner mig så gravid då. Men efter den lilla blödningen i fredags blev jag så klart orolig.
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 14:42:25 följande:
    Gjorde färskt i februari men det blev minus. Hade 2 i frysen kvar varav ett tinades och sattes in denna gången.
    Ah! Då förstår jag. Sorry!
  • Sarah32

Du har rätt i det:) Ja, det är första barnet för oss också, har försökt i 2 år självs, så nu hoppas jag att det är vår tur:)

Regnbågsdröm skrev 2016-04-09 15:50:51 följande:

Du får alltid fråga om det är något du undrar över. Men lyssna på din klinik i första hand. Sånt är viktigt.

Ja, det är första barnet vi försöker få. Ibland känns det som att man aldrig kommer få något. Men hoppas. För er också?

• Sarah32

Åh, ledsen för att din mamma är sjuk:(

Spännande med testdag snart, symptom kan man ju bli tokig på, så det är väl skönast att få svar. Jag är på sprutdag 4 med gonal-f, ska ta blodprov imorgon och sedan få besked om fortsättningen. Vet inte om det är en biverkning av spray och sprutor, men har varit så trött under denna perioden, hoppad på piggare och gladare dagar snart:)

Lycka till den 16:e:)

Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-09 16:06:43 följande:

Jo jag tror att det är bra att de får hjälpa till lite. Kan tänka mig att man känner sig ganska maktlös annars.

Nej, men min mamma är sjuk så hon behövde ta sprutor tidigare. Idag får hon åka till sjukhuset för påfyllning intravenöst vilket är lite mildare.

Är galet trött och mår illa. Brösten har börjat ömma och magen värker till och från. Har testdag 16/4. Helst skulle jag vilja sova fram tills dess.

Hur ser schemat ut för dig?

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-10 15:46:05 följande:

Du har rätt i det:) Ja, det är första barnet för oss också, har försökt i 2 år självs, så nu hoppas jag att det är vår tur:)

Det hoppas jag också. Både för er och oss! <3 Hur känns det med sprutorna nu? Och känns det något i magen eller så? Kram!
  • Sarah32

Jag känner så igen mig i din beskrivning! Vi känner också att vi knappt har några att umgås med längre, vi är i en helt egen fas i livet när vi inte passar in någonstans. Vi passar inte bland småbarnsfamljerna och inte bland singelkompisarna och kroglivet.....tur att man är två indetta och har varandra! Men det är påfrestande att känna att åren bara rinner förbi och att man inte riktigt kan ta vara på dem. Jag tror inte att någon som inte har gått igenom detta ens kan föreställa dig vad det handlar om. Önskar jag hade en vän IRL att träffa och prata med, som hade liknande erfarenheter, men det känns skönt att iallafall kunna ventilera här med er andra som verkligen vet vad det handlar om.

BK1986 skrev 2016-04-09 20:20:14 följande:

Känner igen mig även i din berättelse. Vi har köpt hus och skjutit upp resor och annat i livet för att vi tänkt att vi ska bli fler. Min sambo blir också väldigt uppgiven emellanåt då han känner att vi inte har några vänner och att allt står på paus. Men så är situationen just nu. Alla vänner skaffar barn vilket gör att det är skitjobbigt att umgås med dem, och vårt liv ser inte alls ut som vi hade tänkt oss. Det är påfrestande även för vår parrelation.

Vad mysigt att ruva! Håller tummarna för guldägget och hoppas att det blir andra samtalsämnen än barn för dig ikväll. Eller att det åtminstone är uthärdligt. Kram!

• Sarah32

Det enda jag känner är att jag är väldigt trött, men ingenting annat. Hoppas att det ändå händer något därinne:) Hur går det för dig?

Jag håller tummarna för dig och alla här inne så mycket jag bara kan, desto fler som lyckas desto mer positivt inställd blir jag på att det ska gå bra för mig också:)

Hade du ultraljud i veckan?

Kram

Regnbågsdröm skrev 2016-04-10 15:52:31 följande:

Det hoppas jag också. Både för er och oss! <3 Hur känns det med sprutorna nu? Och känns det något i magen eller så? Kram!

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-10 15:57:46 följande:

Det enda jag känner är att jag är väldigt trött, men ingenting annat. Hoppas att det ändå händer något därinne:) Hur går det för dig?

Jag håller tummarna för dig och alla här inne så mycket jag bara kan, desto fler som lyckas desto mer positivt inställd blir jag på att det ska gå bra för mig också:)

Hade du ultraljud i veckan?

Kram

Ja men det kan ha hänt saker ändå. Inte säkert att man känner saker. Alla funkar vi ju olika Jag brukar dock känna att det spänner i magen och så när det börjar växa där inne Håller tummarna för dig!

Japp, jag ska på ultraljud på onsdag. Så då får vi se om det hänt något för mig Hoppas att det går framåt!
  • CAM86

Sjöblomman - okej då var det så som jag trodde, att min blödning om den kommer kommer att komma i början på veckan.. Vad skönt att du känner så :) vet inte varför jag känner att detta är det värsta jag tycker, kanske för att jag är så rädd för resultatet.. <3

Svar på tråden IVF mars/april