Inlägg från: Anonym (bbbbbbb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bbbbbbb)

Tabletter mot nagelsvamp

Har du behandlat nagelsvamp med tabletter?

Försvann nagelsvampen?

Hade du mycket nagelsvamp?

Hur länge behandlade du?

Hur lång tid tog det för nagelsvampen att försvinna?

• Svar på tråden Tabletter mot nagelsvamp
  • Anonym (bbbbbbb)
    BCH52 skrev 2016-03-05 17:51:14 följande:
    Min man behandlades med tabletter under nästan ett år kombinerat med Loceryl nagellack. Jag vill minnas att det var 4 tånaglar som var angripna. Det tog låååång tid innan man ens märkte någon förändring, tånaglar växer ju så sakta. Han fortsatte med nagellacket i ytterligare några månader fast det då såg ut som om allt var borta, bara för säkerhets skull. Han blev lite dålig i magen under tiden men det är visst inte så ovanligt. Det är tydligen väldigt viktigt att man gjort en odling så att man vet att det är en svampinfektion och inte någon annan nagelåkomma.
    Hans naglar är fortfarande svampfria men lite knöliga men det kanske de skulle ha blivit ändå.
    hur orkade han äta dessa starka tabletter i ett år??
  • Anonym (bbbbbbb)
    Anonym (Svampen) skrev 2016-03-05 19:25:58 följande:
    Jag har testat receptfria alternativ i 1 1/2 år ungefär, tabletterna fick jag bara utskrivna för tre månader, det hjälpte inte ett skit. Jag har kvar nagelsvampen tyvärr, jag bänder/klipper loss hela nageln med jämna mellanrum. Det är fyra naglar som är drabbade, på vintern bryr jag mig inte, men det är inte kul på sommaren. smile4.gif Hoppas du blir av med skiten.
    Tack.

Hur klarar du av att klippa loss hela naglarna? om jag klipper för kort så gör det ont.
  • Anonym (bbbbbbb)

Är Terbinafin och lamisil tabletter samma sak? Vad är skllnaden?

• Anonym (bbbbbbb)
    Anonym (C) skrev 2016-03-09 13:08:14 följande:
    Det ska väl vara samma verksamma ämne i, men när jag åt Terbinafin fick jag hemska biverkningar tyvärr. Betalade en bråkdel för den än vad Lamisil kostar.
    Vilka biverkningar?
Svar på tråden Tabletter mot nagelsvamp