• pyssel

polisanmäld av fd man

Anonym (Mamma) skrev 2016-03-06 08:51:42 följande:

Hon hade ju inte tid. Och ja när mina barn var ledsna när pappa skulle med tåget eller så, så fick jag ju ändå gå iväg med dem. Deras vilja kan inte styra i alla situationer. Att bära iväg ett barn är inte misshandel.

Exakt så.

Och ni som inte begriper varför TS inte kan uppmuntra till "spontanumgängen" med en som misshandlat kommer inte begripa mer av det för att TS skriver mer i tråden. Pappan borde underlättat sonens avfärd istället för att vara ett stort hinder och skitstövel.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 09:24:37 följande:

På vilket sätt var PAPPAN en skitstövel i denna situation?????????????????????????????

Läs TS. Att hon "efter många om och men" lyfter upp ungen och tar honom till bilen. Ja vilken idiot till pappa som skapar mer trubbel än nödvändigt. Du förstår "många om och men" eller?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 09:32:30 följande:

Så barnet skall inte få hälsa på sin pappa när de träffas på stan, om mamman är stressad?

TS ville inte stå å prata med pappan skrev hon själv, men barnet ville uppenbarligen. 

Nu får du ta och andas och så du hinner läsa TS. Barnet VILLE FÖLJA MED PAPPA istället står det där. Sluta hetsa mot en förälder som sköter umgänget enligt avtal men inte vill ha mer än nödvändigt med spontant umgänge med en misshandlare utan istället försökte avrunda - och blev motverkad av pappan som helt verkar sakna barnperspektivet och förmåga att greppa en HEL situations komplexitet.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (brydiginte) skrev 2016-03-06 10:58:39 följande:

Pappan såg väl förmodligen möjligheten att fortsätta "misshandla" mamman genom att försätta henne i en situation hon mådde dåligt av och sen sticka in kniven med en polisanmälan.

Lyckligtvis finns det ingen risk att polis, åklagare och socialtjänst ser det här för något annat än vad det är.

Ja precis så är agendan.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 13:56:29 följande:

Om du läser ts första inlägg igen fick inte barnet ens prata med sin pappa. 'Barnet sprang till sin pappa och ville följa med honom' dvs dom hade inte ens hälsat när barnet sprang till pappan. "Jag vill inte umgås med exet" skriver ts vidare som anledning att hon sa till pojken att de skulle gå därifrån. Ts behöver inte umgås med exet hon kan gå till bilen och sätta sig efter att ha sagt 'prata ni lite men jag är lite stressad så inte för länge så kan du följa med han till bilen sen ' så kan hon låta barnet få prata och umgås med sin pappa en kort stund innan dom åker.

Barnet ville FÖLJA MED. Inte fasen hade en vettig förälder satt sig i bilen. Vissa är sanslöst långsökta i att söka friande omständigheter för idioter. Att misshandlaren är en självrättfärdigande idiot visar ju polisanmälan med all tydlighet.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 22:21:08 följande:

Ts har sagt att pappan är hemlös men samtidigt svarar inte på hur han då kan ha barnet vh! Då tar jag för givet att han kan lösa det precis lika bra som han gör vh!

Du ta för givet saker på helt galna premisser. Vad är det som hela tiden blir fel när du tänker? Det är väl lite snaskiga hemskheter i fantasin som någon annan skrev. Den här tråden är så full av konstruerade offer - hemlösa pappan, ett barn som får rätta sig efter att nu går bilen, förnärmade användare ..
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 22:56:00 följande:

Du pyssel detta är ett disskutionsforum. Alla tycker inte lika. Men jag är inte otrevlig mot någon för det. Jag förstår inte varför så många har så svårt för att diskutera utan att komma med påhopp som 'vad är det som hela tiden blir fel när du tänker' ist för att försöka förstå eller iaf acceptera att folk tycker olika. Jag tycker inte ts agerade rätt av det hon säger. VAD är det som är så svårt för dig att förstå att man kan tycka olika?

Jo det är du - din förfärliga stil mot TS går få förbi. Tycka? Tyck på du. Du tål ju inte att det är ett diskussionsforum där du möts av åsikter att ditt tyckande är extremt okunnigt, fördömande mot TS och rent av så dumt så det är svårt att ta sådan naivitet på allvar
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 22:59:06 följande:

Jag hoppas att om föräldern/na inte är lämplig så skall barnet inte vara hos den föräldern, men så verkar inte fallet här eftersom barnet bor med båda föräldrarna. Eller så är båda föräldrarna olämpliga.

Så svart/vit är inte världen. Inte myndigheter heller om de nu.är iblandade. Att vara good enough förälder varannan helg innefattar inte speciellt mkt. Det betyder inte att det är just lämpligt att hämta upp barnet lite då och då utöver om det inte är en lösning för alla.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 23:06:15 följande:

Visst tål jag det pyssel lilla! Tycker det är extremt naivt att man inte tycker att en femåring är värd att lyssnas på eller ens är värd att få hälsa på sin pappa när de springer på varandra på stan.

Varför ignorerar du misshandelsfrågan? Du verkar ju så mån om så många aspekter.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 23:14:04 följande:

För att det inte har något med barnet att göra! Hemsk absolut, men ts behöver inte umgås med sitt ex har jag med skrivit flera ggr, som hon skrev i sin inledning att det var orsaken att hon tog barnet å gick med en gång. Vart har du läst att barnet skulle blivit misshandlat eller dåligt behandlat?

TS undviker att dra ut på en situation med sin förövare. Det är i både hennes och barnets intresse - särskilt som hon är den primära omsorgspersonen för sonen. "inte värd att lyssnas på" är din personliga tolkning. Andra, och TS, gör den mogna bedömningen att övriga faktorer vägde tyngre i situationen: Plats, tid samt TS utsatthet. Ingen märklig bedömning alls. Och i barnets intresse. Önskan och behov sammanfaller inte alltid ens för en femåring.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 23:14:04 följande:

För att det inte har något med barnet att göra! Hemsk absolut, men ts behöver inte umgås med sitt ex har jag med skrivit flera ggr, som hon skrev i sin inledning att det var orsaken att hon tog barnet å gick med en gång. Vart har du läst att barnet skulle blivit misshandlat eller dåligt behandlat?

så klart det har
    Alla hästar hemma
Svar på tråden polisanmäld av fd man