Inlägg från: Anonym (Vienna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vienna)

polisanmäld av fd man

pyssel skrev 2016-03-06 09:13:21 följande:
    Exakt så.

Och ni som inte begriper varför TS inte kan uppmuntra till "spontanumgängen" med en som misshandlat kommer inte begripa mer av det för att TS skriver mer i tråden. Pappan borde underlättat sonens avfärd istället för att vara ett stort hinder och skitstövel.
    På vilket sätt var PAPPAN en skitstövel i denna situation?????????????????????????????
  • Anonym (Vienna)
    nuharjagbytt skrev 2016-03-06 09:17:57 följande:

Låter som en helt normalt handlande som ser värre ut än vad det är. I en perfekt värd så hade pappan sett till att han gick tillbaks till mamman så fort han märkte att TS var stressad. När inte det hände är det bara att hämta och bära iväg som återstår.

Om det är sant att en polisanmälan är genomförd så lär de knappast göra något när de hört TS version. Jag antar dock att soc kan bli inblandade.

Det hade han säkerligen gjort också, men han fick knappast tillfälle. Springer man på sitt barn på stan måste väl man få hälsa på sin egna pappa och man själv hälsa på sitt egna barn? Barn är oftast så att de har tusen saker att säga om det var ett tag sedan man sågs. Att man kan vänta in iaf 10 minuter där barnet får "umgås" med sin pappa tycker jag inte är för lång tid hur stressad man än är. 
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 09:26:51 följande:
    Du har inte barn va?
    Jo det har jag, har du verkligen det?  Har du sett hur skilsmässor gör mot barn, alltså på riktigt nära håll när föräldrar inte kan komma sams och deras egna dåliga mående går ut över barnen?
  • Anonym (Vienna)
    pyssel skrev 2016-03-06 09:28:30 följande:
    Läs TS. Att hon "efter många om och men" lyfter upp ungen och tar honom till bilen. Ja vilken idiot till pappa som skapar mer trubbel än nödvändigt. Du förstår "många om och men" eller?
    Så barnet skall inte få hälsa på sin pappa när de träffas på stan, om mamman är stressad?
    TS ville inte stå å prata med pappan skrev hon själv, men barnet ville uppenbarligen. 
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 09:33:16 följande:

Eftersom jag har fyra barn och arbetar inom barnhälsovården så förstår du nog att jag har det. Förstår dock inte hur du applicerar det på denna situationen?

Och bara för att man jobbar inom barnhälsovården är man uppenbarligen inte kompetent på barn!
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 09:33:16 följande:

Eftersom jag har fyra barn och arbetar inom barnhälsovården så förstår du nog att jag har det. Förstår dock inte hur du applicerar det på denna situationen?

Hur jag applicerar det på denna situationen? Jo ts skriver själv att HON inte vill stå å tala med pappan pga deras tidigare relation å d som hände då. Det går ut över deras barn...
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-06 10:27:45 följande:

Ingen vettigt funtad människa misshandlar sin partner.

Ingen vettigt funtad människa går oberörd från en misshandel.

Men nu sker ju psykisk misshandel mot barnet men det är tydligen ok här på fl. ingenstans har jag skrivit att misshandel är ok, dock så har ju barnet fortfarande rätt till sin pappa. Pappan misshandlar inte barnet. Barnet skall inte straffas. Jag skrev att ts kan sätta sig i bilen, hon måste inte prata m pappan, men barnet måste få göra det!
  • Anonym (Vienna)
    pyssel skrev 2016-03-06 10:49:44 följande:

Nu får du ta och andas och så du hinner läsa TS. Barnet VILLE FÖLJA MED PAPPA istället står det där. Sluta hetsa mot en förälder som sköter umgänget enligt avtal men inte vill ha mer än nödvändigt med spontant umgänge med en misshandlare utan istället försökte avrunda - och blev motverkad av pappan som helt verkar sakna barnperspektivet och förmåga att greppa en HEL situations komplexitet.

Om du läser ts första inlägg igen fick inte barnet ens prata med sin pappa. 'Barnet sprang till sin pappa och ville följa med honom' dvs dom hade inte ens hälsat när barnet sprang till pappan. "Jag vill inte umgås med exet" skriver ts vidare som anledning att hon sa till pojken att de skulle gå därifrån. Ts behöver inte umgås med exet hon kan gå till bilen och sätta sig efter att ha sagt 'prata ni lite men jag är lite stressad så inte för länge så kan du följa med han till bilen sen ' så kan hon låta barnet få prata och umgås med sin pappa en kort stund innan dom åker.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 11:19:04 följande:

Mitt barns pappa blev polisanmäld av soc efter att dottern berättat att han örfilat henne två gånger. Då polisanmäler han MIG för misshandel. Det finns en så oerhört förenklad syn på män(niskor) som misshandlar. Tror folk i största allmänhet på att dessa människor är psykiskt friska??? Förstår man inte att den fysiska misshandeln bara är en liten del i ett vidrigt spel som handlar om makt och kontroll? Att den fysiska misshandeln hamnar så i fokus är ju för att den är det enda som faktiskt går att bevisa - men som regel är den bara toppen på ett isberg. I stället för att bara skrika om barns rätt till båda föräldrarna så borde man fokusera på barns rätt till något så när psykiskt friska föräldrar - och framför allt - föräldrars SKYLDIGHET att bidra till sin egen psykiska hälsa.

Fast din historia har inget med detta att göra.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Exes) skrev 2016-03-06 14:36:20 följande:

Jag har varit tvungen att lyfta iväg vårt barn från den andra föräldern för att vi ska hinna till förskola och jobb.

Är det också misshandel?

Tycker du situationen blev lika som i ts fall i ditt fall? Fick inte ditt barn heller hälsa på sin pappa/mamma?
Svar på tråden polisanmäld av fd man