Vilket intresse är "bäst"?
Har bara en bebis än så länge, men valde lagsport. Skolan är viktigast men förhoppningsvis ska den fixas utan att ha det som intresse. Valde lagsport för att det brukar vara ett bra sätt för barn att få vänner och lära sig samspel, men även för att barn så småningom kan samåka med andra barn ibland eller ta sig dit själva. Matcher har jag tänkt gå på men det vore bra att inte behöva vara med på varenda träning.
Har själv hållit på med hästar i tjugo år men min man är allergisk så då skulle allt falla på mig i så fall, och själv sålde jag min häst för att jag inte längre tyckte att det var sä kul året runt. Kalla ridhus och leriga eller frusna hagar större delen av året har jag fått nog av, så även om jag alltid trott att jag gärna skulle ha ett hästintresserat barn så känner jag nog inte så längre. Finns många positiva saker att lära sig i stallet men det är oftast en individuell, dyr sport vilket även kan göda avundsjuka, intriger etc. Jag kan ha en idealiserad syn på lagsport men tror att det är lite mindre intriger och skitsnack där.