hyperemesis
Hej TS! ... Lider med dig. Jag mådde själv i stort sett lika illa under alla graviditeterna. Speciellt i början. Jag började nog spy redan från v 3. Första graviditeten spydde jag bort 5 kg i början, de andra graviditeterna 9 kg vardera. Ingen medicinering hjälpte något vidare. Ständigt hungrig, men nästan ändå inget som smakade mig för att jag mådde så illa. Jag blev fruktansvärt urlakad och trött. Upptäckte att det ofta gick att somna ifrån illamåendet och kräkningarna, men när jag vaknade var jag tvungen att ha en hink nära till hands för då var det akut kört direkt igen. Tillslut spydde jag grönt på tom mage och jag började lukta aceton. Ett dåligt tecken. Alla gånger har det slutat med diagnosticeringen hyperemesis gravidarum och att jag blivit inlagd på sjukhus och fått dropp ett antal dagar för att häva den onda spycirkeln. Jag fick sedan primperan som hjälp att tömma magsäcken snabbare ut i tarmen så att jag skulle kunna få i mig näring på egen hand och det hjälpte iaf en del. Även om det tog många veckor så vände det alltså tillslut och var mödan värt.
Sköt om dig och barnet. Lycka till! ... Med vänlig hälsning, Pentra