Inlägg från: Anonym (Pers ass..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pers ass..)

Personlig assistent - arbetsmiljö

Anonym (Slav) skrev 2016-03-09 13:07:10 följande:

Jobbar du som personlig assistent har du bara fått en hippare titel för yrket slav. Du har inga som helst rättigheter utan brukaren kan bete sig som ett riktigt rövhål medan du tyst ska sitta och kyssa dennes fötter

Oj vad jag inte känner igen mig, har jobbat som pers ass sen -98...Men då i kommunal regi, kanske är skillnad? Jag är anställd av kommunen inte av brukaren så om brukaren inte vill ha kvar mig placerar kommunen om mig. 
    Klart det finns idioter som utnyttjar situationen, men det finns idioter överallt inom alla arbetsområden...
  • Anonym (Pers ass..)
    Anonym (Slav) skrev 2016-03-09 18:27:06 följande:
    Jag vet inte. Jag har bara jobbat privat där brukaren har varit "chefen". Saker som att de ville att man skulle byta bajsblöja på dom utan handskar, ville att man skulle runka av dom, ville att jag skulle titta på när de runkade, tafsade, krävde att jag skulle springa en massa ärenden medan de satt hemma, medvetet kört på mig med permobilen, kommit med sexuella anspelningar och liknande var vardagsmat. Hela tiden hotade de med att avskeda mig om jag inte gjorde som de sa. Jag blåvägrade och blev avskedad 
    Fy fan...Bra att du stod på dig och hoppas du anmälde alla händelser!
  • Anonym (Pers ass..)
    Anonym (ja) skrev 2016-03-10 15:49:54 följande:
    Ne där är ju den gode mannen arbetsledare i stället. Men det jag syftade mest på att när man har kommunen som assistent ordnade så kan vem som helst dyka upp dom vikarie och man har inget att säga till om. Vilket inte funkar för alla. Även om du bara har fysiska nedsättningar så är det ju inte jätte kul att ha okända folk som springer ut och in i ens hem och liv hela tiden.
    Så är det absolut inte i min kommun! Min brukare har 1 timvikarie och 2 "Flexare" som har bredvidgång hos brukare ett antal ggr tills brukaren och vikarien/flexaren känner sig säker. Jag har aldrig under alla mina år (18 för att vara exat) varit med om att kastas in okända till höger och vänster.
Svar på tråden Personlig assistent - arbetsmiljö