Anonym (Mia) skrev 2016-03-10 11:38:23 följande:
Jag upplevde det inte så. Första dagarna/veckorna är ju barnet sugande en hjälp för livmodern att dra ihop sig, så alldeles i börjat kan det göra lite ont i magen när de äter. Sedan tyckte jag det var avslappnande och jag blev trött av att amma. Ibland kunde jag känna att det liksom sög till där nere men inget "kåtpåslag". Men det finns säkert de som får det, spelar ju egentligen ingen roll även om det skulle kännas besvärligt och onödigt. Men jag är tveksam. De flesta kvinnor går ju inte runt och är så värst kåta under spädbarnsperioden. Jag hade helst sluppit helt. Var som att bli trugas att äta godis när man nyss spytt ungefär :)
Varför vara så rädd och skämmas för att tycka det är skönt och bli lite upphetsad när ens barn ammar!?
Du blir ju INTE kåt på barnet såklart. Det är alltså en idiotiskt långsökt koppling att tänka att det på något sätt skulle vara någonslags pedofil-varning bara för att en mamma tycker det känns skönt i brösten, och/eller även mellan benen när bröstvårtorna stimuleras, oavsett vem som gör det.