Inlägg från: LillaLoppi |Visa alla inlägg
  • LillaLoppi

Är brösten en erogen zon för dig? Gillar du smek osv där?

Haha, nej! Mina bröst har gått under namnet "Lilla Arla" och är således numera heligt!

• LillaLoppi
    boomstar skrev 2016-03-10 10:53:03 följande:
    Heligt som att dom inte får röras, eller tvärtom? :)
    De får inte röras.
    Innan jag fick barn så såg jag brösten som intima, sexuella kroppsdelar. Men numera ser jag de som en matstation och de är totalt avsexualiserade.
    Det kändes väldigt naturligt att ha ett ammande barn liggandes vid brösten, så numera känns det väldigt efterblivet att ha en fullvuxen man liggandes och talla på dem.
  • LillaLoppi
    Anonym (Mia) skrev 2016-03-10 11:08:54 följande:
    ser att vi fått motsatta reaktioner. Ammar du fortfarande? Jag ville också ha dem ifred medan jag ammade, och jag ammade länge. Men nu när vi bestämt att vi är färdigs med barn så har brösten blivit en del av sexlivet igen.
    Nej, mitt barn är fem år idag, så jag ammar inte längre.
  • LillaLoppi
    Anonym (Gaby) skrev 2016-03-10 11:17:26 följande:

Jag kan också nästan få orgasm av bröststimulering, är ärligt talat lite orolig för hur det skulle kännas om jag ammar nån dag... Men det kanske är en så avsexualiserad situation att det inte alls känns samma som när min man suger på dem, hoppas det.

Ett spädbarn suger ju inte på vårtorna på samma sätt...som vissa andra gör...i vissa andra situationer...

Bröstvårtan ligger långt bak i halsen på ett spädbarn (om barnet har rätt sugteknik).
  • LillaLoppi
    Anonym (Mia) skrev 2016-03-10 11:23:05 följande:
    Ja? Det vet jag väl :) Jag hänger inte med i vad du tänker på.
    Det var inte dig jag citerade. Läs inlägget jag citerade, så förstår du förhoppningsvis vad jag menar.
  • LillaLoppi
    Anonym (Mia) skrev 2016-03-10 11:38:23 följande:
    Jag upplevde det inte så. Första dagarna/veckorna är ju barnet sugande en hjälp för livmodern att dra ihop sig, så alldeles i börjat kan det göra lite ont i magen när de äter. Sedan tyckte jag det var avslappnande och jag blev trött av att amma. Ibland kunde jag känna att det liksom sög till där nere men inget "kåtpåslag". Men det finns säkert de som får det, spelar ju egentligen ingen roll även om det skulle kännas besvärligt och onödigt. Men jag är tveksam. De flesta kvinnor går ju inte runt och är så värst kåta under spädbarnsperioden. Jag hade helst sluppit helt. Var som att bli trugas att äta godis när man nyss spytt ungefär :)
    Usch, haha, vilken jävla jämförelse. Kräks 
Svar på tråden Är brösten en erogen zon för dig? Gillar du smek osv där?