Fritid som förälder
Jag håller med TS att det inte låter orimligt eftersom du erbjuder din fru kompensation i form av egen tid dessutom! Många män ser ju egen tid som något självklart medan fruns egentid inte alls är samma. Sen verkar inte din fru vilja ha egen tid men du har ju i alla fall erbjudit det.
Det är väldigt viktigt att du får komma iväg och göra saker som du själv vill, risken är ju att du tröttnar ur på relationen till slut annars. Men är det så just nu att barnen är inne i en extra jobbig period med sömn m.m.? Eller mår din fru inte riktigt bra psykiskt? Jag funderar varför hon upplever det som så jobbigt att vara ensam med barnen. Om det är så att läggningen just nu är väldigt jobbig så kanske du kan ha lite tålamod och tänka att du är hemma mer nu men om ½-1 år kanske du får ha mer egentid?
Mitt förslag är att ni bokar en tid hos en familjerådgivare för att diskutera med en tredje part. Man måste ju inte vara nära skilsmässa för att gå till familjerådgivning utan det kan ju också vara för att förebygga problem.
Jag och min man ser till att vi får egentid bägge två men det är klart att det i perioder har varit svårare och jobbigare. Jag vet t.ex. när äldsta sonen var bebis och hade kolik - då orkade jag absolut inte med att min man var borta efter jobbet på egna intressen. Våra barn är 4 och 8 år och det är ju väldigt lätt att vara ensam med båda. Det är lite skillnad på en 1 samt 3-åring.