• LHF

Fritid som förälder

Jag förstår mig inte alls på din fru. Tycker inte alls att ditt behov av fritid är för mycket.

Att hon inte har någon hobby eller liknande är väl knappast en anledning till att du inte ska få hålla på med något du gillar lite då och då?
    Hur kommer det sig att hon inte är kapabel till att ta hand om era 2 barn själv? Låter väldigt skumt i mina öron.

Hon verkar vilja att du ska sitta hemma och hålla henne i handen!

Nej, hade jag varit du så hade jag tagit ett allvarligt snack med henne och sagt att du behöver det här för att må bra.
    Sen att det inte är rättvist handlar ju inte om att hon inte FÅR göra saker hon också, utan att hon VÄLJER att inte göra det!

• LHF
    Marel skrev 2016-03-12 10:14:47 följande:
    Har sagt exakt samma men eftersom ansett att det är hennes inställning som är det "normala" så har hon inte velat ge sig och det kan jag förstå eftersom jag inte heller velat ge mig eftersom jag ansett att det är mitt sätt att se på det som är "normalt". Men nu verkar vi ju närmat oss en lösning eftersom hon börjar förstå att det faktiskt är mitt sätt att se på det som är det som är mest "normalt".
    Jag ser det på samma sätt som du, att ditt tänk är det normala.
    Hon verkar vara väldigt beroende av ditt sällskap hemma. Hoppas att ni kommer fram till en bra lösning :)
Svar på tråden Fritid som förälder