Inlägg från: Oscarsmamma84 |Visa alla inlägg
  • Oscarsmamma84

Kristallbarn?

Pratade med en vikarie på jobbet Idag o hon sa att jag har ett kristallbarn o att jag väntar ett kristallbarn till. När hon beskrev vad det var så var det precis som hon beskrev min sons personlighet. Så jag blev nyfiken o googlade men hittar inget bra material.

Så jag tänkte någon här kanske kan förklara?

Är alla barn kristallbarn?

Onödiga kommentarer undanbedes

• Svar på tråden Kristallbarn?
  • Oscarsmamma84

Onödiga kommentarer va det ja. Hur kunde jag tro att jag skulle få nåt vettigt svar på denna sidan. Stort misstag av mig

• Oscarsmamma84

[quote=76429989][quote-nick]Randig skrev 2016-03-11 16:37:29 följande:[/quote-nick]Ställ frågorna så man fattar dem då, ditt flum. "är alla barn kristallbarn?" så tror man ju att du vet men inte tillräckligt typ. [/

Gå en en kurs hur man beter sig! Du hade ju ändå inget o tillföra så fattar inte varför du hänger kvar i denna tråden förutom o bete dig illa

• Oscarsmamma84

[quote=76430067][quote-nick]Zadre skrev 2016-03-11 17:12:06 följande:[/quote-nick]Vill du ha vettiga svar så får du väl ställa vettiga frågor.

Om du undrar vad ett kristallbarn är så är "Är alla barn kristallbarn?" inte rätt fråga att ställa.[/

Men svara inte i denna tråden om du inte har nåt vettigt o tillföra!! Är det för svårt att förstå?

Ger upp trodde här fanns nån vettig men nopp

• Oscarsmamma84
    S c h n a skrev 2016-03-11 16:17:17 följande:

Inom new age-svängen är 'kristallbarn' ett epitet för ett barn som skulle få en autism-diagnos i vanliga fall. Generationen innan kallas 'indigobarn' och de brukar passa rätt bra in på kriterierna för adhd.

Enligt henne så lät det som att alla barn var kristallbarn mer eller mindre. Min son har inga diagnoser. Jo har förstått att det är inom new age o så.

Hon pratade om starka kristallbarn o svaga.

Hon trodde ju starkt på detta o jag blev nyfiken eftersom många egenskaper stämde in på sonen. Tänkte om man kunde hitta nåt hur man skulle bemöta det men tycker att de flesta sidorna jag hittade var massa svammel
  • Oscarsmamma84
    Aikido skrev 2016-03-11 17:21:23 följande:

Då hittade du den gemensamma nämnaren.

Fritt land man får tro på vad man vill
  • Oscarsmamma84

[quote=76430128][quote-nick]Drottningen70 skrev 2016-03-11 17:35:20 följande:[/quote-nick]Du vill ha ett vettigt svar på en fråga om kristallbarn???

Kan du inte då ge mig ett vettigt svar på om vad som händer med alla människosjälar som bor i lönnlöven när hösten faller?[/

Kan du vara vänlig i någon tråd? Det är en vettig fråga som jag tror svaret är nej på. Så sluta vara en besserwisser o skriv inte om du inte har nåt att tillföra. Bara för att alla inte tror på samma så betyder inte det automatiskt att den enas tro är fel!

• Oscarsmamma84

[quote=76430156][quote-nick]Margaux skrev 2016-03-11 17:44:50 följande:[/quote-nick]New Age och vettigt brukar inte användas i samma mening....

Men lycka till med jakten ts![/

Som sagt man får tro på vad man vill o bara för att du inte tror på det så betyder inte det att det är fel. Jisses vad alla är dömande

• Oscarsmamma84
    Drottningen70 skrev 2016-03-11 18:03:01 följande:

Tyvärr ä det inte du som bestämmer vilka trådar jag svarar i.....sorry....

Nä tyvärr inte men man kan ju drömma att slippa se dig överallt. Du måste ha ett bittert liv eftersom det e så svårt för dig o vara trevlig
  • Oscarsmamma84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-11 18:11:49 följande:

Ja, new age-flum precis som andra har sagt.

Det är det gamla vanliga, man vill göra sina eller andras barn lite mer intressanta. Givetvis saknar det all form av vetenskaplig eller logisk grund och är enbart baserat på andra lösryckta hypoteser om auror, återfödelse och någon slags modifierad Gaia-hypotes (där Gaia = universum, energi). 

Man kan tycka att det är harmlöst men jag skulle nog vilja påstå att det inte alltid är det, behandlar man barn på ett visst sätt utifrån att "hon är ett kristallbarn" så kan det ha tråkiga effekter.

Kommer inte behandla honom annorlunda undrade bara vad hon menade. O hon menade att alla e kristallbarn så gör ju inte honom unik på så sätt

. Klart han e mer intressant än andras barn han är ju mitt barn så för mig är han intressantast i världen
  • Oscarsmamma84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-11 20:09:46 följande:

Jag pratade inte om dig heller utan i allmänhet, det finns en fara i att man kanske tycker att det är ok att ett barn inte sagt ett ord vid två år för att han eller hon är "ett kristallbarn" och det inte är något att rycka på axlarna på när barnet istället behöver extra hjälp.

Att säga att alla barn är "kristallbarn" är förstås absurt eftersom kristallbarn inte är synonymt med barn. Då har man nog överhuvudtaget inte koll på vad man pratar om.

Jo det håller jag med om att det inte e bra om man bortförklarar barnens svårigheter med att det är ett kristallbarn. Hon har inte träffat min son o det var första gången jag träffade henne idag o det andra barnet är som sagt ej fött. Har fått en del bra svar från en sida där folk har koll på det här
  • Oscarsmamma84
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-03-11 20:58:38 följande:

Visst, man får tro på vad man vill, men om man tror på New Age-dravel och ovetenskapliga fôrklaringar, innebär det faktiskt att det är fel och man får finna sig i att folk är dömande. Jag ska starta en tråd snart om att jorden är platt, WATCH THIS SPACE!!

Ja gör du så intresseklubben antecknar...
  • Oscarsmamma84
    Lady Di skrev 2016-03-12 03:27:04 följande:

Alla barn som är födda efter 2012 är kristallbarn. De handlar om jordens energier. Efter jag fick veta att min son var kristall o sen fick läsa lite om just deras personligheter så fick jag en helt annan förståelse för vissa grejor som han gör eller säger.

Ok jo har förstått att deras personligheter är lite annorlunda än dem som är födda innan 2012

Men på vilket sätt ökade det din förståelse för honom?
  • Oscarsmamma84
    Anonym (G) skrev 2016-03-12 16:52:28 följande:

Jag tycker att det är så roligt att läsa om saker som t ex kristallbarn och indigobarn så jag förstår att du vill veta mer ts :)

Jag tolkar det som att du bara vill veta mer och är nyfiken men inte tror på det? Precis som mig, tycker det är kul att läsa om det bara. Fattar inte vad allas problem i tråden är egentligen :p hur kan det bli tjafs om en sådan här grej??

Precis:) har aldrig hört talas om det innan därför blev jag nyfiken o hon var så engagagerad i det.

De flesta andra inläggen i denna tråd är bara patetiska o sandlådenivå . Bevisar bara att folk borde skaffa ett liv eller iallafall förbättra sin personlighet. Så lätt o sitta bakom sin skärm o tro man e störst bäst o vackrast men det bevisar bara vilken patetisk liten människa man är när man måste förlöjliga allt. Fast borde inte vara förvånad är FL i ett nötskal
  • Oscarsmamma84
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-03-12 22:38:18 följande:

Att man förlöjligar löjliga hitte-på teorier som är helt vansinniga är väl inte så konstigt? Teorier som strider mot vetenskap, forskning och sunt förnuft behöver ingen hjälp att bli förlöjligade, för det är dom redan. Att driva med vansinniga teorier är inte att förlöjliga allt. Fast att resonera logiskt är kanske inte din starkaste sida.

Får man inte vara nyfiken här i världen? Jag har inte nånstans sagt att jag tror på det jag frågade vad det var o hon trodde ju starkt på det. Om man inte har nåt att tillföra en tråd behöver man inte skriva en massa bara för att man ska förlöjliga. Det visar inte att man e en speciellt bra människa. Visar bara hur löjlig du e
  • Oscarsmamma84
    Anonym (sicket skämt) skrev 2016-03-13 08:10:26 följande:

Haha, seriöst! Den länken var träff nummer TVÅ på google. Erkänn, du har inte ens prövat googla.

Jag har googlat men tyckte inte de länkarna gav de svar jag sökte men de var ändå 1000ggr bättre än alla töntar här inne
  • Oscarsmamma84
    Ordinär Man skrev 2016-03-13 09:36:27 följande:

Om man nu ska konstruera någon filosofi om folks psyke är det bra om du finns någon substans bakom. Jag ser ingenting förutom en massa svammel. Har du någon som helst kvantitativ data bakom dessa påståenden, eller är de helt tagna ur luften? Annars kan jag fixa en egen hittepåfilosofi om löv-, asp- och ekmänniskor.

Jag har ställt några relevanta frågor tidigare, men inte fått något svar. Svara något! Förstår det inte hur löjlig det gör dig!??

Hur ska jag kunna svara på nåt om jag inte har en aning vad som menas med kristallbarn? Varför tror du jag startade tråden? Ja inte att jag skulle få en massa hjärndöda kommentarer iallafall!!
  • Oscarsmamma84
    Anonym (s) skrev 2016-03-13 10:21:46 följande:

men du kunde väl inte på allvar tro att du skulle få genomlysta fullödiga och uttömmande svar i en tråd på ett diskussionsforum? Det är mycket bättre googla och verkligen lusläsa, men det gäller att hamna på rätt sorts sidor. 

Jo har verkligen fattat det men tänkte att här kanske var nån människa här som kunde förklara bra då jag tyckte att jag inte blev så klok på de sidorna jag hamnade på så tänkte att nån kanske hade en länk till en riktigt bra sida. Men får googla mer då det inte kommer nåt svar ur denna tråden direkt
Svar på tråden Kristallbarn?