Anonym (G) skrev 2016-03-13 17:11:06 följande:
Hon blir kunnig på något hon tror på. Ebbe Schön är t ex kunnig om tomtar och troll. Om kvinnan ts pratade med vill tro på det får hon väl göra det men jag tror att de flesta vet att det inte är vetenskapligt bevisat. Det ger en dock inte rätten att håna som alla i tråden gör. Lite respekt skadar inte. Tycker det är jävligt vekt att håna andras tro. Det säger mycket om hur man är som person.
Anonym (G) skrev 2016-03-13 17:11:06 följande:
Hon blir kunnig på något hon tror på. Ebbe Schön är t ex kunnig om tomtar och troll. Om kvinnan ts pratade med vill tro på det får hon väl göra det men jag tror att de flesta vet att det inte är vetenskapligt bevisat. Det ger en dock inte rätten att håna som alla i tråden gör. Lite respekt skadar inte. Tycker det är jävligt vekt att håna andras tro. Det säger mycket om hur man är som person.
Det är en ohållbar och obehagligt postmodernistisk definition av kunskap som inte fyller någon funktion, den har ju inget förklaringsvärde överhuvudtaget.
Det kan inte räcka med att man tror för att man ska säga att man är kunnig helt enkelt.
Självklart får hon (och alla andra) tro på precis vad som helst och jag tycker inte heller det är ok att håna. Däremot vänder jag mig mot påståendet att "alla" skulle håna TS eller någon annan här, det är fullständigt felaktigt. Kritik har förts fram och avfärdats (ts pratar exempelvis om "töntar") och då har man ju visat vilken nivå man själv önskar hålla diskussionen på.