Inlägg från: Anonym (annat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (annat)

Kristallbarn?

Stämmer inte att alla efter 2012 är kristallbarn men är mycket vanligare nu. Finns även regnbågsbarn som är en blandning av indigo o kristallbarn energimässigt. Vi har en av varje :). Vårat kristallbarn är född 2011. Regnbågsbarn är mer fysiska än kristall.

• Anonym (annat)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-12 23:04:43 följande:
    Hur vet man vem som är vad?

Det är ju förstås fullständigt befängt att det skulle handla om när man är född då skillnaderna inom gruppen (ex. barn födda innan respektive ett visst årtal) är lika stora som mellan grupperna så det kan vi ju utesluta. Så hur vet man?
    www.eleonormagnusson.com/den-nya-generationen/

lotusblomman.nu/andlighet/indigo-kristall-och-regnbagsbarn/

Lite mer info men man får känna in vad som känns rätt för ensjälv. Av vad jag känner har jag som sagt en av varje men själv är jag indigo och i ena länken står det att regnbågsbarn är barn till de som är kristallbarn och det tror inte jag stämmer men man får själv hitta sin sanning. 
  • Anonym (annat)
    Palestrina skrev 2016-03-14 09:26:31 följande:
    Ursäkta en tyken kommentar, men vad är det för poäng med att läsa på om man får "känna in vad som känns rätt för en själv" och om "man får själv hitta sin sanning"?
    Eftersom alla har lite olika definition av vad de olika energierna innebär så finns det lite olika tolkning på det. För mig känns första länken mest rätt. 
  • Anonym (annat)
    Palestrina skrev 2016-03-14 09:54:21 följande:
    För mig känns båda länkarna helt åt skogen. För mig känns det mycket mer rätt att söka min egen sanning någon annanstans, t ex i vetenskapssamhället eller åtminstone bortom new age-diskursen.
    Okey då behöver du ju inte läsa dem =). Finns mängder av andra saker att ägna sitt liv åt än sådant som känns fel. Lycka till.
    S c h n a skrev 2016-03-14 11:01:34 följande:
    Jag tänker att det är trevligt att kunna hitta likasinnade med hjälp av etiketter, men allt det där motsvarar just diagnoser som autism/asperger, add och adhd. Ja, bortsett från det esoteriska som ju blir lite svårt att trycka in bland diagnoskriterierna. Och det är ju där det går över till en tro. Är det det du menar att man ska känna efter själv, vilken religion som känns närmast om någon?

Vidare mår väl alla bra med så lite tillsatser och gifter som möjligt i maten och hemmet? Lika att vara ute i naturen, få röra på sig, odla etc osv. Det finns ofta som alternativ vid rehabilitering efter sjukskrivning.

Diagnoser förändras ju över tid och står inte skrivna i sten, men skillnaden är att ett barn med en för tiden rätt diagnos kan få rätt stöd i skolan och samhället. Kristallbarn not so much.
    Om det är så du känner är detta kanske inte den väg du bör gå. För mig är det intressant med energierna som kommer in över jorden just nu. Det påverkar alla även om man inte tror på dem. Och jag håller med om att det är väldigt viktigt för alla att undvika gifter men vissa är mer känsliga än andra.

Jag skriver i tråden eftersom TS verkar nyfiken på vad det är kollegan pratade om. Jag är inte ute efter att diskutera detta med skeptiker och gå in i diskussioner. Känns det inte rätt för dig så skippa det :).
Svar på tråden Kristallbarn?