Kristallbarn?
Inom new age-svängen är 'kristallbarn' ett epitet för ett barn som skulle få en autism-diagnos i vanliga fall. Generationen innan kallas 'indigobarn' och de brukar passa rätt bra in på kriterierna för adhd.
Inom new age-svängen är 'kristallbarn' ett epitet för ett barn som skulle få en autism-diagnos i vanliga fall. Generationen innan kallas 'indigobarn' och de brukar passa rätt bra in på kriterierna för adhd.
Om man nu ska konstruera någon filosofi om folks psyke är det bra om du finns någon substans bakom. Jag ser ingenting förutom en massa svammel. Har du någon som helst kvantitativ data bakom dessa påståenden, eller är de helt tagna ur luften? //Annars kan jag fixa en egen hittepåfilosofi om löv-, asp- och ekmänniskor. //
Jag har ställt några relevanta frågor tidigare, men inte fått något svar. Svara något! Förstår det inte hur löjlig det gör dig!??
Enligt henne så lät det som att alla barn var kristallbarn mer eller mindre. Min son har inga diagnoser. Jo har förstått att det är inom new age o så.
Hon pratade om starka kristallbarn o svaga.
Hon trodde ju starkt på detta o jag blev nyfiken eftersom många egenskaper stämde in på sonen. Tänkte om man kunde hitta nåt hur man skulle bemöta det men tycker att de flesta sidorna jag hittade var massa svammel
www.eleonormagnusson.com/den-nya-generationen/
lotusblomman.nu/andlighet/indigo-kristall-och-regnbagsbarn/
Lite mer info men man får känna in vad som känns rätt för ensjälv. Av vad jag känner har jag som sagt en av varje men själv är jag indigo och i ena länken står det att regnbågsbarn är barn till de som är kristallbarn och det tror inte jag stämmer men man får själv hitta sin sanning.
Menar du att det förekommer att det här går ut över barnen och att det händer att de inte får den hjälp och det stöd de kunde få på grund av att föräldrar sätter det egna behovet av flum före barnens särskilda behov?