• Marel

I vilken utsträckning känner du som småbarnsförälder är rimligt att ge din sambo egentid hemifrån?

I vilken utsträckning känner du som småbarnsförälder är rimligt att ge din sambo egentid hemifrån? Med rimligt menar jag din gräns innan du skulle börja klaga eller tycka det är jobbigt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-11 19:27
    Skriv gärna någon kommentar. T.ex. hur just ni fördelar er tid eller hur du tänker när du svarar som du gör. Är det dagtid eller kvällstid? Är det kanske efter att barnen somnat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-12 06:33
    Jag själv har två barn, en på 1 år och en på 3 år. Utgå gärna från det när ni röstar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken utsträckning känner du som småbarnsförälder är rimligt att ge din sambo egentid hemifrån?
  • Marel
    Alexi skrev 2016-03-11 22:11:07 följande:

Så småningom växte jag i tryggheten i föräldrarollen och de senaste tre åren kanske har min man kunnat åka bort på resa fyra dygn i sträck och liknande. Och nu reflekterar vi knappt över att vi är borta på kvällarna ibland, typ han tränar, jag äter middag med kompisar osv.

Tyckte du någonsin det var jobbigt eller försökte du få din man (kanske då pojkvän) att stanna hemma och inte vara iväg själv innan ni fick barn? Eller började det med att ni fick barn?
  • Marel
    Marie90 skrev 2016-03-12 13:55:12 följande:

Sambon åker iväg på sin hobby typ 6h varannan helg men sen försöker vi ge varandra lite tid titt som tätt, typ att den ena tar en långpromenad med barnet (1år) och den andra får pilla i naveln i soffan eller vad den nu vill göra.. Själv är jag dålig på att ta egentid iväg från hemmet men det blir säkert bättre sen när jag börjar jobba igen..

Om din sambo hade velat åka iväg en kväll den veckan hen inte utövar sin hobby, hade du tyckt det var ok?
Svar på tråden I vilken utsträckning känner du som småbarnsförälder är rimligt att ge din sambo egentid hemifrån?