Inlägg från: ctrlaltdelete |Visa alla inlägg
  • ctrlaltdelete

Kläder till sommarbebis/sensommarbebis

Hej! 

Jag väntar mitt första barn i början av augusti 2016. Eftersom det är +/- två veckor så vet jag inte om barnet kommer mitten av juli eller mitten av augusti.. Jag tycker det är svårt att veta vad jag ska köpa för kläder och hur mycket.. Kan tillägga att jag tycker det är roligt att köpa så jag köper hellre för mycket än för lite :)

1. Hur mycket ska jag köpa i storlek 50 och 56? (antal bodys, pyjamas, byxor, tröjor + om jag glömt något)
    2. Byxor med "fötter" eller utan? Om jag ska köpa utan fötter, hur många strumpor ska jag köpa?
    3. Ska de bodys och pyjamas jag köper vara kortärmade då barnet föds på sommaren? Alternativt hur många långärmade vs kortärmade behöver jag?
    4. Vad har en nyfödd för storlek på mössa?
    5. Kan det vara idé att köpa någon tshirt i fall det är varmt och barnet kan ha endast blöja och tshirt eller är det onödigt? 
    6. Andra klädtips tack! :)

• Svar på tråden Kläder till sommarbebis/sensommarbebis
  • ctrlaltdelete

Tack för era svar! :)
    Det är svårt att avgöra hur mycket jag behöver köpa. Precis som en av er som klarade sig på 4 bodys medan en annan fick byta 4 gånger om dagen.. Vi har tvättmaskin. Det är även svårt med storlek då vissa bebisar drunknar i 50 medan andra har 56 på en gång. 
    Jag har köpt två par byxor med fötter men kanske inte ska köpa mer sånna då. Får känna efter när min bebis är här om jag tycker det är bra. 
    Filt med hål, menar ni typ en virkad filt eller liknande? En sån får jag införskaffa :)
    Har tre bodys just nu med långärm. Ska köpa några med kort också. Har fem pyjamas (3 kort ärm och 2 lång ärm). 

• ctrlaltdelete

Tack så mycket för era svar! :)

Utifrån era svar så ska jag köpa några byxor utan fötter + några strumpor. 

Jag ska köpa filtar.

Jag ska köpa fler bodys i 56 mest långärmade men kanske 1-3 stycken kortärmade. 
    Jag har bara köpt omlottbodys hittills och kommer nog fortsätta med det. 

Jag ska köpa "finkläder" i 56 i fall det händer något speciellt första tiden (vilket jag vet att det gör). 

Jag behöver fler mössor då jag köpt en. Tror den är i storlek 40. 

Svar på tråden Kläder till sommarbebis/sensommarbebis