• Utflykt i verkligheten

    Våren är här! Med bajsdoft och cigarett-brisar!


    Varje vår så startar vi om med våra favoritklagomålsämnen(våga vägra särskrivning! Skrattande)
    Tinade hundbajsar, och balkong- och uteserveringsrökningen står högt upp på listan över det som vi stör oss på mest hos andra.
    Vem stör dig mest på våren - Hundägaren som inte plockar upp bajset, eller rökaren på balkongen och/eller uteserveringen som sprider rök omkring sig?

    Motivera ditt svar!

    Berätta gärna om en incident där någon irriterade dig extra mycket och hur du hanterade det.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Våren är här! Med bajsdoft och cigarett-brisar!
  • Mika86

    Det beror på vart personen röker eller vart hundbsjset finns.
    En rökare på en parkering bryr jag mig inte om men precis vid entrén till affären, då bli jag irriterad
    Hundbajs längs en skogsväg bryr jag mig inte om men i en park eller lekparken då bli jag irriterad.
    Sen när vi bodde i lgh så va lekparken på gården full med kattbajs, det gör mig med irriterad

  • Duckan

    Jag är den som sitter på uteserveringen och röker (inte till vardags men gärna till ett glas vin) och jag är den som svär över alla som lämnar hundbajs på gatorna. I stan får man se upp var man sätter sina fötter då asfalten alltid är full hundskit.

  • sextiotalist

    En liten rättelse när det gäller bajsdoften. Hundägare har oskyldigt fått ta skulden för den "bajsdoft" som kommer under våren. Det är metangaser och andra gaser som friges när växterna och naturen börjar vakna till liv igen. Hundägarna är helt oskyldiga till denna odör.

  • Pastella

    Jag har små barn och håller till på lekplatserna. Där är det aldrig varken rökare eller hundar men fy fan för all kattbajs. Är det något som stör mig så är det folk i bostadsområden skaffar husdjur som de låter rasta sig själva i sandlådan.

  • Duckan

    Pastella, håller med.
    Vad är det med kattägare som fullkomligt skiter vad deras djur gör? Varför ska katter accepteras som nån free spirit som gör som den vill?
    Bodde jag i villa och en katt sket på min tomt om och igen hade vattenslangen åkt fram tror jag.

  • Mika86

    Pastellao duckan, skönt att det inte bara är jag som reagerar på sånt, känns som att katter o deras "hyss" är mer accepterat än allt annat

  • Aikido

    Tur du hade med det sista röstningsalternativet annars hade jag blivit tvungen att skriva någonting.

  • Rafael90

    Är varken eller och stör mig mest på rökare. Under de två åren jag tog hand om min inneboendes hund erfor jag ett antal gånger att vovven helt sneaky knipsade av sitt bajs ett antal gånger för att sen fortsätta bajsandet när jag slängt påsen. Trots extrapåse hände det några gånger att jag istället fick sparka in bajset i en buske eller nåt. Så jag har lite förståelse för dem.

  • Aniiee

    Är det bara jag som lär mina hundar att inte skuta på gator eller gräsmattor, utan i buskar och snår, helt undanskymt? På 7+ år har min äldsta hund (som är 8, alltså sedan hon var valp) skitit in the open EN gång, det var när hon var extremdålig i magen så vi knappt hann ut alls.....

    Men, nej, TS, jag stör mig inte särskilt mycket på någotdera. Kan vara om jag har en valp och det ligger fimpar överallt, då blir jag irriterad, eftersom valpar och ungar har samma ovana att stoppa ALLT i munnen....


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • scanmia
    Aniiee skrev 2016-03-15 22:47:32 följande:

    BTW så plockar jag inte upp efter min hundar heller, om de inte skiter väl nära vägen.....


    Nej men då är det dig jag irriterar mig på!

    Ja alltså om du bor här i Toronto, då. Här finns en hel del trädbevuxna ravinområden som inte får bli inhägnade hundparker just för att hundägare inte plockar upp efter sina hundar där. Till och med i den största hundparken i stan så har de hägnat av de underbara ravinområdena och bara lämnat gångstigarna och de öppna fälten för att rasta hundarna utan koppel. 
  • lollys
    Aniiee skrev 2016-03-15 22:47:32 följande:

    BTW så plockar jag inte upp efter min hundar heller, om de inte skiter väl nära vägen.....


    Vad betyder det? 
    Riskerar folk att trampa i det?

    Jag önskar en lång och utdraaaaaaagen död åt alla slappa jävla hundägare som skiter i att ta upp skiten efter sina kräk. Helst skulle jag vilja dyka upp hemma hos dom, och mula dom riktigt gott i fejset med nämnda skit. 
  • Imsevimse77

    Det är inte alltid jag plockar upp efter min hund heller, men å andra sidan är han kräsen med var han skiter och ska helst trycka upp hela röven i en buske!
    Hahahahahahahaha!! :)

  • Aniiee
    lollys skrev 2016-04-15 19:20:38 följande:
    Vad betyder det? 
    Riskerar folk att trampa i det?

    Jag önskar en lång och utdraaaaaaagen död åt alla slappa jävla hundägare som skiter i att ta upp skiten efter sina kräk. Helst skulle jag vilja dyka upp hemma hos dom, och mula dom riktigt gott i fejset med nämnda skit. 
    Bara om de röjer snår....
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden Våren är här! Med bajsdoft och cigarett-brisar!