Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Godis på kalas, men ett barn blir utan?

Sådana föräldrar borde inte tacka ja till alla kalas om de tycker att det blir för mycket sötsaker. Min man har drag av det där, det retar mig. Jag tycker att barnet ska få äta normala mängder av allting när det är kalas, inklusive godispåsen. Annars är ju halva nöjet med kalaset borta. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (mimmi) skrev 2016-03-16 11:28:33 följande:
    Jag är innerligt trött på folk som säger "Vi äter skiiit men våra barn är ändå smaaala". Precis som om det skulle vara en sanning att man kan äta precis vad som helst men ändå förbli smal och hälsosam.

Lyssna, runt 30% av alla barn är överviktiga. Det innebär att nästan HÄLFTEN av alla barn INTE tål skitmat och socker.
    Bara för att man är överviktig betyder det väl inte att man är allergisk mot skräpmat? Det betyder väl bara att man får för mycket av det?

Dessutom har jag svårt att tro att 30% av svenska barn är överviktiga idag. Det ser åtminstone inte jag på barn i mitt område. 

Har du någon länk till statistik?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (mimmi) skrev 2016-03-16 11:28:33 följande:
    Jag är innerligt trött på folk som säger "Vi äter skiiit men våra barn är ändå smaaala". Precis som om det skulle vara en sanning att man kan äta precis vad som helst men ändå förbli smal och hälsosam.

Lyssna, runt 30% av alla barn är överviktiga. Det innebär att nästan HÄLFTEN av alla barn INTE tål skitmat och socker.
    Bara för att man är överviktig betyder det väl inte att man är allergisk mot skräpmat? Det betyder väl bara att man får för mycket av det?

Dessutom har jag svårt att tro att 30% av svenska barn är överviktiga idag. Det ser åtminstone inte jag på barn i mitt område. 

Har du någon länk till statistik?
Svar på tråden Godis på kalas, men ett barn blir utan?