Inlägg från: Anonym (onödigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (onödigt)

Godis på kalas, men ett barn blir utan?

Låter rätt hysteriskt. Visst, jag kan oxå tycka det är onödigt med för mycket sötsaker och bara gelégodis i fiskdammspåsen på kalasen. Men väl där är det ju bara att gilla läget. Stackars lilla tjej....

Vi har däremot annan stil på barnkalasen hos oss. Vi gör hembakad tårta med mosade bär istället för sylt och kanske en sorts kakor. Därutöver finns smörgåsar och frukt oxå. I fiskdammspåsen lägger  vi kanske en Plopp och några Skittles, resten är småkrafspresenter som ballonger och såpbubblor.

Förstår faktiskt inte varför småbarn ska käka en massa vingummin och annat fruktgodis som verkligen BARA är socker. Hellre choklad och bakverk.

• Anonym (onödigt)
    Anonym (Godismamma?) skrev 2016-03-15 15:06:38 följande:

Kul med lite förståelse iaf! Min man förstod inte alls varför jag störde mig så på den mamman. han tyckte det var bra att hon stod på sig och sina livsval, mer än att följa strömmen. Jag tyckte däremot att man borde ha lite guldkant. Hellre att hon ringt innan, så hade vi kunna lagt nåt annat i det barnets påse (även om det också vore knäppt), men då hade hon ju inte blivit ifråntagen sig den!

Ja, det hade ju kunnat vara en variant, att hon hade ringt innan och sagt att de velat minimera sockret i fiskdammspåsen. Det hade jag som kalasarrangör lätt köpt även om jag tyckt det varit liiiite löjligt ändå.... Men hellre att barnet får vara delaktigt i kalasrutinerna än att stå utanför. Samma sak om någon är vego/vegan eller allergisk, då skulle man ju ställa upp och anpassa fikat lite för just det barnet.
Svar på tråden Godis på kalas, men ett barn blir utan?