• Duckan

Godis på kalas, men ett barn blir utan?

Herregud säger jag bara. Orka hålla på sådär hela tiden.

• Duckan

suziz, tänkte detsamma.
    Jag fikar inte så ofta så när jag går på kalas tar jag gärna två bullar om jag är på det humöret.  Tårta och finns det en godisskål är jag nog där och gräver också

• Duckan

(peps) så har vi också alltid gjort, lämnat godispåsen som det sista vi gör när kalaset är slut.

Jag tycker att det är lite väl hysteriskt att jämföra socker med knark. Faktiskt.
    Ät ni era rawfoodbollar och annat ni kallar för gott. Jag räds inte en kaka till kaffet på kalas.

• Duckan

(mami) låt mig säga så här, jag har haft folk omkring med drogproblem och det går inte att jämföra med när jag blir lite sugen på godis. Det blir bara larvigt och förminskande när du skriver så.

• Duckan

Kan det ha att göra med att det är alkohol i vinet (SthlmMamma)? Eller är det okej bara vinet är sockerfritt menar du? 

• Duckan
    Men när föräldrar låter sin småbarn äta ren skit hela veckan och sen fira med socker på socker hela helgen så ungarna går runt med svarta ringar under ögonen, det är helt ok! Till och med att klaga på föräldrar som inte låter sina barn äta socker, hur sjukt är inte det? Förstör era egna ungar och ge fan i de få duktiga föräldrar som finns som inte låter sina barn äta skit!

Det här är ju lite ot om vad tråden handlade om från början. Ett helt annat ämne. Ingen här i tråden har påstått att man ska leva på pizza, pasta och socker. Det handlade om en godispåse på ett kalas där familjen gärna hade erbjudit annat i påsen om de vetat att barnet inte fick äta godis.
  • Duckan

(Mami), du vet väl ingenting om hur mina kostvanor ser ut eller vad mitt barn äter till vardags? Vi pratar om socker på kalas, inte måndag-söndag.

• Duckan

samt att du ser din sanning som den enda sanningen. Vi kan även enas om att du inte är lika upplyst som en annan.

Jag skulle påstå att det är tvärtom efter att ha läst hur då sågade isolandes inlägg (Mami).

• Duckan

(Mami), varför skulle det vara så farligt då om jag vet vem du är? Inte så att jag tror att du ingår i min närmaste bekantskapskrets och så många trevliga typer brukar jag inte heja på heller

• Duckan

(SthlmMamma) jag har inte sagt att ni har fel eller sagt att man måste få äta socker. Jag tror bara inte att lite socker eller för att ta det svenskaste vi har, lagom med socker, är så farligt som knark.
    Sen håller jag med om att hälsosam mat och mindre socker gagnar alla.

Och ps. Jodå jag köper grönsaker, men också den förbannade frukten ds

• Duckan

Okej, jag tolkade det inte alls så utan att om de hade vetat att barnet inte åt godis hade de gjort en påse med annat innehåll till det barnet.

Då har vi pratat om olika saker hela tiden

• Duckan

Tillägger att ja, vi var några som fann det lite hysteriskt, men att en lösning på "problemet" finns om man talar om det i förväg.

• Duckan

Okej, jag ser vad det står och uppenbarligen missade jag väl lite där då jag fastnade här:
    Hellre att hon ringt innan, så hade vi kunna lagt nåt annat i det barnets påse (även om det också vore knäppt), men då hade hon ju inte blivit ifråntagen sig den

Man läser det man vill läsa tydligen.
    Jaja, det blev en rivig diskussion iaf där jag slutade som ett fetto i någons ögon, men det går ju bra det också.

• Duckan

Nä men det var ju inte du (SthlmMamma). Jag tog det inte så hårt faktiskt. Jag har en bred bakdel som jag försöker springa bort och sluta göda med skit. Jag är svag för rödtjut och jordnötsringar

• Duckan

(Mimmi) skulle folk hålla sig till nån gång ibland behövdes inte hetsjakten.

Jag har turen att min dotter (kors i karamellen) inte har blivit inpräntad med "lördagsgodis" och ibland vill hon hellre ha salami än snask när vi erbjuder, men hon är liksom jag en småätare och det är ju allt annat än hälsosamt. Även om vi inte äter just godis då så är det ju skitkorkat.

• Duckan

Gemene man vet jag ej (Mimmi). Jag håller kosten (äter åt GI-hållet) till vardags, men på helgen är det lätt hänt att det blir pommes till maten, nåt snacks och rödvin. Dvs skit. Jag är ingen frossare dock. Jag kan stilla mig vid 5 fem bitar godis, men svårt att avstå helt.

(För att ni inte ska gå runt och tro att jag är det fetto som målats upp vill jag säga att jag är 155 cm och väger 51 kg och drar strl 34 i kläder. Så några kilo vill jag få bort, men jag är inte aktuell för Biggest looser så att säga.)

• Duckan

När vi ändå har gått helt ot redan, kan jag ställa en fråga? Hur ser ni på det här med sötningsmedel som stevia, aspartam och agavesirap ex?

• Duckan

Min kusin har präntat in i mig att aspartam är så illa och blir lite tossig om jag tar en cola light (hon bor utomlands i värmen och där vill ja ha en läsk ibland). Jag gillar agavesirap, en skvätt i min annars torra gröt.
    Hittat lakrits som är sötat med stevia och vill inbilla mig att det är bättre än annat godis?

Svar på tråden Godis på kalas, men ett barn blir utan?