• isolande

Godis på kalas, men ett barn blir utan?

Anonym (Mami) skrev 2016-03-16 09:19:59 följande:
    Vi kan vara överens om att du är ignorant mot ledande forskning (har du läst länkarna?), samt att du ser din sanning som den enda sanningen. Vi kan även enas om att du inte är lika upplyst som en annan.
    Det finns forskning och forskning oxå. Jag arbetar med beroendeforskning (alltså av riktiga droger som amfetamin, heroin, alkohol, cannabis och läkemedel). Bland mina kollegor är det många som anser att det påslag i hjärnan som socker (eller sex, eller spel) ger inte går att jämföra med det som en hit av valfri drog ger.

Socker är liksom en fis i universum i jämförelse. Samma sak med abstinenssymptomen. Du "tänder inte av" på socker i den meningen att du blir så dålig att du behöver sjukhusvård, läggas in på psykiatrisk avdelning eller få läkemedelsassisterad abstinensbehandling. Det är däremot ofta nödvändigt när du ska sluta med "riktiga droger".

Så det kanske ändå är du själv Mami som behöver läsa på lite mer om vanligt drogberoende innan du jämför socker med det....
  • isolande
    Anonym (SthlmMamma) skrev 2016-03-16 09:22:01 följande:
    Om en mamma eller pappa skulle säga "Jag ger mitt barn ett glas vin Med alkohol på fredagsmyset" så skulle folk tappa hakan och göra en orosanmälan direkt.

Men när föräldrar låter sin småbarn äta ren skit hela veckan och sen fira med socker på socker hela helgen så ungarna går runt med svarta ringar under ögonen, det är helt ok! Till och med att klaga på föräldrar som inte låter sina barn äta socker, hur sjukt är inte det? Förstör era egna ungar och ge fan i de få duktiga föräldrar som finns som inte låter sina barn äta skit!
    Du behöver oxå läsa på lite mer. Ett glas vin går liksom inte att jämföra med några vingummin. Däremot kan jag hålla med om att man inte måste proppa i sina barn socker i tid och otid. Jag fattar inte alls grejen med lördagsgodis t.ex. Helt onödigt.

Men fika på kalas tycker jag är helt ok.
  • isolande
    Anonym (Mami) skrev 2016-03-16 09:28:13 följande:
    Läskigt med så ignoranta människor. Detta är inte ens värt att kommentera. Jag lutar mig mot forskning, du lutar dig mot eget tyckande.
    Det är verkligen inte mitt eget tyckande. Läs några artiklar kring droger och dopaminsystemet så ska du se att det blir klarare. Finns på Pub Med bl.a. Jag jobbar på ett universitet som bedriver medicinsk forskning inom beroende så jag tror jag vet liiiite vad jag pratar om faktiskt. Vi diskuterar ofta skillnaderna mellan socker, sex och spelberoende i jämförelse med riktiga droger.
  • isolande
    Anonym (fjfl) skrev 2016-03-16 09:44:04 följande:
    Verkligen läskigt! Att ignorera den FARLIGASTE drogen på det här viset och hävda att det finns annat som är värre.
    Du måste ju skämta... kan något annat än tänderna och karaktären dö av socker?

Och hur kan den vara den FARLIGASTE om det ändå finns annat som är värre? Obestämd
  • isolande
    Anonym (Mami) skrev 2016-03-16 09:49:32 följande:
    Läs på om hjärnan ffs. Du är obehagligt okunnig!
    Jaja, vi säger så Cool. Ring mig nästa gång någon dör av akut sockeröverdos Drömmer
  • isolande
    Anonym (fjfl) skrev 2016-03-16 09:51:45 följande:
    Läs mina inlägg - jag är jätteseriös!
    Skål
  • isolande
    Anonym (Mami) skrev 2016-03-16 09:51:31 följande:
    Anonym (Mami) skrev 2016-03-16 09:49:32 följande:
    Läs på om hjärnan ffs. Du är obehagligt okunnig!
    Socker påverkar hjärnan på många negativa vis, bl a försämrar det koncentrationen och inlärningen, minnet blir sämre och risken för demens ökar vid ett kontinuerligt intag av vitt socker.
    ok, ja så kan man se på saken.

Vet du hur heroin, amfetamin, alkohol, cannabis och andra droger påverkar koncentration, minne och risk för hjärnskador?
  • isolande
    Anonym (SthlmMamma) skrev 2016-03-16 11:20:15 följande:
    Jag ber om ursäkt för min kommentar det var barnsligt skrivet.
    Stort att du ber om ursäkt, bra gjort. Reagerade faktiskt oxå på att du och Mami slog under bältet på Duckan. Inläggen verkar borttagna iaf.

Work da junk in da trunk Duckan, hela vägen till grönsaksdisken Solig
Svar på tråden Godis på kalas, men ett barn blir utan?