Inlägg från: Anonym (varför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varför)

Godis på kalas, men ett barn blir utan?

Vad jag inte förstår är...det är 2016! Och ännu finns det föräldrar som inte fattat att socker och skräpmat är SKIT. Det handlar inte bara om kalorier det handlar om vad det gör med kroppen, hur kan man vilja stoppa i sitt barn sånt skit?

Är det för att man är lat eller vad är det frågan om? Varför har man kalas där man bara serverar skit ens? Det får ju lika bra att servera bär, ekologisk frukt, vatten osv osv. Det finns liksom tusentsls bättre alternativ. Hade alla lärt sina barn det hade det ju aldrig varit något problem.

• Anonym (varför)

Alla skriver:

"Mitt barn är inte överviktigt"

"Mitr barn har inte hål i tänderna"

"Jag fick godis som liten jag mår bra"

"Dom måste ha kolhydrater"

Ni har ingen aning om hur er kropp mår invärtes. Bara för att man är smal betyder det inte att kroppen mår bra. Det finns ingen som helst anledning att ge barn godis, chips, läsk, saft, tårta, kakor. Det dom inte vet om är dom inte intresserade utav. Att dom kommer överäta det när dom blir vuxna, nej inte om ni lär dom rätt från början. Det finns INGET alls bra eller behov av sånt i ens kost. Det bidrar inte till något bra alls vare sig man är vuxen eller barn. Det är bara ren lathet och att vilja njuta.

• Anonym (varför)
    Anonym (men hjälp) skrev 2016-04-19 12:16:04 följande:

Så njutning är alltså fel? Späkning är det som gäller, även för små barn på kalas? Ooookej...

Ska njutning alltså avskaffas helt och hållet i samhället i stort? Eller gäller det främst när det handlar om att njuta av bakverk vid festliga tillfällen? Jag tror knappast folk föder upp sina ungar på sockrig kalaskost till vardags, så du kanske kan skruva ner hälsohetsandet en aning.

NJUTA???? Stackars barn som har föräldrar som inte fattar bättre. NJUTA av vadå? Av skräp fullt med skit??? Jo man kan njuta men av BRA och EKOLOGISKA produkter.

Lata föräldrar som inte kan avstå från sånt skit själva så därför lär man sina barn samma sak. Läs på vad skiten innehåller så kanske varningsklockorna börjar ringa.
Svar på tråden Godis på kalas, men ett barn blir utan?