• Blicka

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

fantasy06 skrev 2016-04-05 14:56:56 följande:
    Härligt du märker skillnad. Är bara inne på 3:e dagen med den appen. Nej ingen barnvagnsteäning. Finns mamma core på Friskis men känner att det är hullet jag måste ha bort först o främst och det får man ju genom motion o bättre mat :)

Någon som vet när man får börja springa?
    Kör på med appen! Har kört i varierande intensitet sen lillan var några veckor (nu 10 mån). Magmuskler finns där inne men så även pöset på utsidan ;)

Vad synd på barnvagnsträning. Det tycker jag har varit toppen! Fått igång min lust till träning.

Dålig koll på när man kan börja springa, beror nog på hur kroppen känns.
  • Blicka

Ute i regnet o sprang en tur. Kändes jobbigare idag men tog kanske i lite mer än i måndags. Kul iaf!

Kämpa på alla!

• Blicka
    Darimna skrev 2016-04-16 19:16:39 följande:

Idag har jag både cyklat till marknaden och sedan tagit en ridtur i regnet

Känner mig nöjd.

Härligt jobbat!
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-04-18 08:37:04 följande:

Och nu när 4-åringen är med mormor och bebisen sover borde jag passa på att yoga förstås...

Men det man längtar efter mest är ju att sitta vid datorn en stund i lugn och ro medan alla är ute och springer eller sover.

Är på semester i Frankrike så det är massor av umgänge med släkt och familj och massa utflykter hit och dit. Vilket är superhärligt, men det blir också massor av mat och ost och vin såklart 

Vi har i alla fall kommit överens om att vi ska göra en detoxvecka när vi kommer hem och sedan börja äta nyttigare igen. blev si och så med det under sista trimestern och första månaderna med bebis eftersom orken gick åt till annat än matlagning. 

Ibland måste man bara få vila också! Jag är inne på vecka två utan större träning. Envis förkylning som inte ger sig o lillan har feber :( siktet inställt på torsdagsträning!
  • Blicka
    Iowhannah skrev 2016-04-18 11:33:54 följande:

Nu hoppar jag in i tråden också! Jag födde första barnet i oktober och sedan dess har jag dragits med ett envist halsont, vilket har hindrat mig från att träna. Innan graviditeten var jag på gymmet 3-4 gånger i veckan så det har varit en tuff period nu. Nu så har halsontet ÄNTLIGEN gett med sig! Har inte känt någonting på typ en vecka och i morgon har jag bokat in första passet på gymmet :D

Jag känner mig väldigt peppad inför att komma igång med träningen igen, det har inte gått en dag utan att jag har tänkt på träning.

Under graviditeten gick jag upp minst 27 kilo, nu har jag 8 kvar och en hel del extra fett att ta av. Vore skönt om jag kunde tighta till kroppen till sommaren, men huvudsaken är att jag får må bra och verkligen ta i lite :)

Efter bvc i eftermiddag så ska jag stanna till på en sportaffär och investera i ett par nya tights för att fira starten på mitt ny-gamla liv :)

Kul! Blev det några nya träningskläder?
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-04-20 11:59:50 följande:

Har fortfarande problemet att magmusklerna inte gått ihop så så fort jag tränar magen får jag ont och det känns hemstk obehagligt ett par dagar. Försöker förstås undvika att göra det, men ibland råkar man ju. Räcker med en minuts ansträngning av yttre magmusklerna för att de ska börja strejka..

Får också väldigt snabbt ont i ryggen om jag t ex bär något p.g.a. detta. t ex när jag har barnet i sele/sjal vilket både han och jag älskar så det är väldigt tråkigt att det inte fungerar så länge. 

Jobbar mer intensivt med mammamage-appen och andra övningar för att stärka den djupa muskelaturen nu. Hoppas verkligen det blir bättre snart. Tycker jag känner att diket blivit mindre och inte lika tydligt, men det kan ju vara önsketänkande också.

Någon mer som har dike fortfarande?

Jag har haft ganska stor delning men med mamma-mage appen o mammaträning har det gått igen. Nu känns det helt normalt o jag har inte en bula på magen när jag tex sätter mig upp från liggande.
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-04-20 12:02:43 följande:

Äntligen kommit igång med dansen igen också! Jag har inte dansat sedan under första graviditeten (för 4 år sedan) så jag har tappat det mesta, men min kille är helt nybörjare så det funkar bra att börja om tillsammans. Nästa kurs startar första veckan i maj så jag håller på och tränar upp honom så vi ska kunna börja på nivå 2 i alla fall, ska bli SÅ kul

Vad är det för dans?
  • Blicka

Coreträning idag med andra mammor! Kul. Lite löpning hem från passet men det var jobbigt... Ingen kondition att tala om.

• Blicka
    Iowhannah skrev 2016-04-20 16:41:54 följande:
    Det blev inga nya kläder, jag körde på de gamla. De sitter inte perfekt, men det duger.

Sjukt svårt, rent psykiskt, att börja om på noll på gymmet! Jag körde knäböj med tom stång och det var jobbigt :S Jag hoppas att det går snabbt att komma tillbaka.
    Jag var inte i form innan graviditeten så förstår känslan att börja på noll...
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-04-22 19:30:47 följande:
    Lindy-hopp
    Det verkar så kul! Dansat länge?

Har dansat flamenco o magdans förut, saknar det!
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!