Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
Första rundan på en månad! O mammamageträning på det. Nu är jag igång, hoppas jag.
Första rundan på en månad! O mammamageträning på det. Nu är jag igång, hoppas jag.
Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!
Fick sällskap av sambon på en runda idag i spåret. Kör efter appen c25k o den är riktigt bra. Börjar med korta löpintervaller för att sakta öka på. Kul! Nu midsommarmiddag om en stund.
Platt mage känns som ett minne blott ;) men är nöjd på det stora hela i o med att min magmuskeldelning gått ihop. Är väldigt glad för det! Idag blev det en löprunda. Kul!
Yngsta föddes i maj -15, mitten i juli - 13 o äldsta maj -09. Magmusklerna gick inte ihop mellan tvåan o trean.
Det låter bra att börja försiktigt!
Idag kom jag in i mina jeans jag hade innan jag blev gravid!!:) De sitter ju lite tightare och så men ändå, ett framsteg! Nu på väg till vänner och sen till landet! Kommande vecka kommer bli tuff med massa frestelser...
Hej hur går det för alla? Jag kämpar på med löpning o idag första gruppträningspasset på länge. Så kul!
Härligt!!
Jag har slutat med Lifesum & vägning. Börjat med min vanliga bollsport igen som förbränner mycket +att jag går med vagnen överallt. Lite styrkeövningar hemma. Så jag tänker att det borde bli bra "av sig självt" nu:) Unnar mig det jag vill ha ett tag nu iaf:)
Senaste grejen för mig nu är en app som heter 7 minuters träning
Den är verklgien toppen, man blir helt slut om man följer programmet 7min, första gågnerna klarade jag det inte ens, men efter bara 3-4 gånger gick det jättemycket lättare. Och man kan liksom inte skylla på att man inte hinner
Blev zumba o core för egen del igår. Så kul!
Hej alla!
En månad sen förlossningen här. Gick upp ca 14 kg från 61 till 75 och har nu gått ner 9, så har ca 5 kg kvar. Jag tänker också passa på att försöka gå ner några extrakilon till ca 57 kg som jag vägde nått halvår innan jag blev gravid och då kände jag mig väldigt bra. Vikten känns egentligen helt ok då jag helammar och tror de 8 kg hag vill gå ner kommer relativt lätt.
Men däremot har jag extremt delade magmuskler och hängig mage, hela min viktuppgång satt egentligen på magen och den var konformad och stod rakt fram. Syntes inte ens att jag va gravid eller hade gått upp bakifrån så inget på sidorna.
Har börjat med appen "mamma mage" och är på nivå 1. Känns som väldigt lång väg till fast mage igen om ens möjligt. Men tänker köra hela mamma mage programmet plus mammayoga på en yogastudio som bara har gravid och mammayoga. Andra tips som fokuserar på att strama upp djupa magmuskler och på sikt ger fast mage mottas tacksamt.
Hur går det för alla så här på nyåret
Jag har fått ts det ganska lugnt hittills pga magmuskeldelningen och inte direkt ätit nyttigt med allt decembermys hehe men nu tror jag delningen är ok så nu kickstartar jag.
Började på 65,2 kg och 80 cm i midjemått i fredags så har en del fett runt magen, dock inte på benen eller resten av kroppen - men redan ner 2 cm och 1 kg så ligger nu på 64 kg och 78 cm. Lite viktnedgång på agendan alltså - vill ner till 57 kg. Största utmaningen blir ändå att righta till core, bål och magmuskler siktar på 72-73 cm i midjan.
Äter mycet protein och mycket grönsaker men kan inte helt hoppa över kolhydrater pga amningen men försöker äta sockerfritt på vardagarna iaf.
Träning är verkligen försiktig start - kör pilates och yoga övningar från youtube som är för "post natal" plus promenerar med barnvagnen. Försöker gå 10 000 steg om dagen
Vad gör ni andra? Heja!