• Blicka

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Första rundan på en månad! O mammamageträning på det. Nu är jag igång, hoppas jag.

• Blicka
    HonanHöna skrev 2016-06-20 17:18:19 följande:

Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!

Grattis till dottern o välkommen hit!
  • Blicka

Fick sällskap av sambon på en runda idag i spåret. Kör efter appen c25k o den är riktigt bra. Börjar med korta löpintervaller för att sakta öka på. Kul! Nu midsommarmiddag om en stund.

• Blicka

Platt mage känns som ett minne blott ;) men är nöjd på det stora hela i o med att min magmuskeldelning gått ihop. Är väldigt glad för det! Idag blev det en löprunda. Kul!

• Blicka

Yngsta föddes i maj -15, mitten i juli - 13 o äldsta maj -09. Magmusklerna gick inte ihop mellan tvåan o trean.

• Blicka
    HonanHöna skrev 2016-07-03 22:44:07 följande:
    Får du operera dig nu då eller?
    Nej nu har de gått ihop efter mammamage-träning! Det är jättekul.
  • Blicka
    Tina81 skrev 2016-07-08 18:26:03 följande:

Det låter bra att börja försiktigt!

Idag kom jag in i mina jeans jag hade innan jag blev gravid!!:) De sitter ju lite tightare och så men ändå, ett framsteg! Nu på väg till vänner och sen till landet! Kommande vecka kommer bli tuff med massa frestelser...

Härligt! För mig har vikten rasat fort men formerna har ändrats o kläder jag haft innan graviditet har inte suttit bekvämt på bra länge.
  • Blicka

Hej hur går det för alla? Jag kämpar på med löpning o idag första gruppträningspasset på länge. Så kul!

• Blicka
    Tina81 skrev 2016-09-12 21:37:07 följande:

Härligt!!

Jag har slutat med Lifesum & vägning. Börjat med min vanliga bollsport igen som förbränner mycket +att jag går med vagnen överallt. Lite styrkeövningar hemma. Så jag tänker att det borde bli bra "av sig självt" nu:) Unnar mig det jag vill ha ett tag nu iaf:)

Roligt att du kör på! Jag tänker också att det mesta handlar om balans rörelse o mat så brukar det mesta lösa sig.
  • Blicka
    Iowhannah skrev 2016-09-12 22:00:23 följande:
    Kul!

Här har träningen (och resten av mig) fått sig en rejäl törn pga en segdragen förkylning, så fort jag har känt mig frisk så har jag gjort lite för mycket (= gått en långsam skogspromenad) och mått sämre igen -.-

Jag har lagt ner allt vad kaloriräkning heter och lever bara på. I lördags visade vågen 70,4 och mitt största delmål är att komma under 70 så det känns nära nu! :D Trist dock att mitt barn fyller 1 om en månad och jag har fortfarande 3-4 kilo till startvikten...
    Känner igen det där... Bara att vänta ut förkylningen innan du kör igång för hårt. Frisk kommer du bli! Stirra dig inte blind på kilo tycker jag. Du är ju så gott som där redan! För egen del har kroppen omfördelat sig efter tre graviditeter, lite bredare, lite kärlekshandtag, lite pösigare mage mm. Vikten skiljer sig absolut från innan första o nu efter tredje men jag orkar inte sträva mot ngt viktmål. Jag vill ha kul när jag tränar men gärna unna mig ngt gott ibland också. Ska försöka komma iväg på gruppträning en gång i veckan o löpning en gång i veckan. Får se hur det går.
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-11-06 16:46:39 följande:

Senaste grejen för mig nu är en app som heter 7 minuters träning

Den är verklgien toppen, man blir helt slut om man följer programmet 7min, första gågnerna klarade jag det inte ens, men efter bara 3-4 gånger gick det jättemycket lättare. Och man kan liksom inte skylla på att man inte hinner

Vad roligt! Ska kika in den. Jag försöker komma iväg på träning om än det är svårt. Tränar lite hemma, har testat en sida med onlineträningsvideo. Nu stegräknartävling på jobbet som sporrar lite extra.
  • Blicka
    Iowhannah skrev 2016-11-07 22:41:32 följande:
    Intressant, den ska jag kolla upp!

Pga två förkylningar och en konisering så har jag varken kunnat eller fått träna hårt sedan september nån gång. Jag tänker dagligen på både marklyft och knäböj och saknar gymmet så otroligt mycket! Snart, snaaart ska jag dit igen (och inte ta i fullt. Förra gången fick jag feber)! Jag längtar så sjukt efter att komma igång och få in en rutin nu!
    Tummar för att du snart är tillbaka för att kunna träna.
  • Blicka
    Loppan84 skrev 2016-11-27 11:01:14 följande:

Hej alla!

En månad sen förlossningen här. Gick upp ca 14 kg från 61 till 75 och har nu gått ner 9, så har ca 5 kg kvar. Jag tänker också passa på att försöka gå ner några extrakilon till ca 57 kg som jag vägde nått halvår innan jag blev gravid och då kände jag mig väldigt bra. Vikten känns egentligen helt ok då jag helammar och tror de 8 kg hag vill gå ner kommer relativt lätt.

Men däremot har jag extremt delade magmuskler och hängig mage, hela min viktuppgång satt egentligen på magen och den var konformad och stod rakt fram. Syntes inte ens att jag va gravid eller hade gått upp bakifrån så inget på sidorna.

Har börjat med appen "mamma mage" och är på nivå 1. Känns som väldigt lång väg till fast mage igen om ens möjligt. Men tänker köra hela mamma mage programmet plus mammayoga på en yogastudio som bara har gravid och mammayoga. Andra tips som fokuserar på att strama upp djupa magmuskler och på sikt ger fast mage mottas tacksamt.

Grattis till bebis!

Mammamage är toppen - kör hårt med övningarna där ska du se att musklerna hittar tillbaka. Min delning har gått ihop men visst platt mage som innan mina tre barn har jag inte - men huvudsaken är att delningen löst sig. Kämpa på!
  • Blicka
    Loppan84 skrev 2017-01-18 10:08:53 följande:

Hur går det för alla så här på nyåret

Jag har fått ts det ganska lugnt hittills pga magmuskeldelningen och inte direkt ätit nyttigt med allt decembermys hehe men nu tror jag delningen är ok så nu kickstartar jag.

Började på 65,2 kg och 80 cm i midjemått i fredags så har en del fett runt magen, dock inte på benen eller resten av kroppen - men redan ner 2 cm och 1 kg så ligger nu på 64 kg och 78 cm. Lite viktnedgång på agendan alltså - vill ner till 57 kg. Största utmaningen blir ändå att righta till core, bål och magmuskler siktar på 72-73 cm i midjan.

Äter mycet protein och mycket grönsaker men kan inte helt hoppa över kolhydrater pga amningen men försöker äta sockerfritt på vardagarna iaf.

Träning är verkligen försiktig start - kör pilates och yoga övningar från youtube som är för "post natal" plus promenerar med barnvagnen. Försöker gå 10 000 steg om dagen

Vad gör ni andra? Heja!

Heja! Kör så det ryker.

För egen del blev det sjukgymnast före jul. Min rygg gör så ont... försöker hitta tillbaka till ett normaltillstånd utan smärta. Hård träning ligger på is tyvärr. Just nu iaf.
  • Blicka
    Loppan84 skrev 2017-01-18 20:23:59 följande:
    Ajdå stackare. Är det skada eller allt bärande av bebis och graviditet som är boven? Kan du gå på lite promenader iaf så du kommer ute eller är det kört? Viktigt att ta saker i riktigt tempo, märker själv att jag är ganska skör efter graviditeten alltså och detta är tuuuuungt med min älskade 6kilos klump som vill bli buren och gungad HELA tiden
    Tre graviditeter o så en massa bärande. Kroppen har vant sig i att vara i fel läge så det är bara att jobba sig tillbaka helt enkelt... promenera går bra men törs mig inte på ngn styrka förutom övningar från sjukgymnasten.
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!