• linaalarssonn

    14 dejtar 19 åring

    Hej, min 14 åriga dotter träffar en 19 årig kille. Min kollega på jobbet vet vem killen är och säger att han är trevlig, snäll osv. Borde jag vara orolig att han ska göra något med min dotter som hon inte vill? Tack på förhand

  • Svar på tråden 14 dejtar 19 åring
  • Anonym (Ja du)

    Det kan nog bara du svara på. Du kommer antagligen få massa svar här om att det är olagligt osv. Säkert också svar om att det ska stöttas.

    När jag var 14 träffade jag en kille som var 20, min pappa var helt emot det ända tills jag var 18 ungefär men min mamma accepterade det. Killen och jag var tillsammans i 9 år. Han är grunden till vem jag är idag och jag är honom evigt tacksam.

    Sen behöver det ju inte gå så pass bra med alla som har stor åldersskillnad men mitt råd är att ha en öppen dialog om det med din dotter.

    Förbjuder du henne kommer hon träffa honom ändå.

    Fråga hur hon känner, vem och hur han är och kanske träffa honom. Det är viktigt att hon känner att hon kan vända sig till dig om något skulle kännas eller bli tokigt

  • Velouria

    Uppenbarligen skyddar inte 15-årsgränslagen henne om de har sex med varandra och viljan till sex är ömsesidig. Din dotter kan mycket väl bli utnyttjad sexuellt men bli manipulerad till att tro att hon vill allt det här. Och då kan man som förälder inte göra ett skit, för hon vill ju. Och hon skulle hellre skydda sitt förhållande och sin kille snarare än att bry sig om vad du tycker är bäst.


    Integrerbart DNA
Svar på tråden 14 dejtar 19 åring