Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

BLIR SÅ ARG! 4 åring designar kläder

Varför blir du arg när just kändisar exponerar sina barn. Massor av vanliga föräldrar gör det. Titta bara på Facebook och i andra sociala medier. Hur många exponerar inte sina barn där, med risken att bilderna blir stulna och använda i inte alltid så bra syften. Och det är inte speciellt ofta som småbarnen blir tillfrågade om de vill synas för hela släkten, vänkretsen, och resten av de 400 kompisarna på FB.

• Birgitta02
    Mooomin skrev 2016-03-17 14:18:45 följande:
    Vad är "inte alltid så bra syften"?
    Det finns män som gärna runkar till halvnakna bilder av småbarn. De kan också stjälas och skickas runt i pedofilringar. Pedofiler behöver inte helnakna bilder eller rörliga porrfilmer av barn.
    Det är det värsta scenariot. Bilder kan stjälas helt enkelt och användas i sammanhang som inte är godkänt av föräldrarna som lagt ut dom.
  • Birgitta02
    Mooomin skrev 2016-03-17 14:35:07 följande:
    Och av den anledningen ska man inte lägga ut bilder på fb? För att nån ev runkar till en bild på min son, fullt påklädd? Stalking och mobbning är ju en annan femma men hur menar du eg? Skulle min bebis bli mobbad för att jag lägger ut en bild på honom på min fb? Av vem och hur? Det där är överdriven skrämselpropaganda om nåt...
    Varför lägger du ut bilder på ditt barn överhuvudtaget? Jag skulle överhuvudtaget inte lägga ut nåt på nätet utan att fråga mina ungar först. De är vuxna. Och ett barn har ännu mindre skydd och kan inte ens säga ifrån. Och har inte vett att göra det heller alla gånger om de är så pass gamla att de har en talan.

Man frågar först! Och är barnet för litet för att ha egen talan så lägger man inte ut bilder alls. Men det är bara min enkla åsikt.
Svar på tråden BLIR SÅ ARG! 4 åring designar kläder