Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Gör det ont att föda barn?

Anonym (Mum3) skrev 2016-03-18 16:15:42 följande:

Första barnet tyckte jag kanske 8/10 (hanterbart ont, snabb förlossning och lustgas som bedövning)

Andra barnet 8/10, supersnabb förlossning i bilen... Ingen bedövning ????

Tredje barnet 10/10... Segt, utdragen och smärtsam förlossning. Blev både ryggbedövning och lustgas för att samla de sista krafterna...puh!

Så smärtupplevelsen varierar! Beror nog på rädsla, förväntningar, dagsform och hur pass utvilad man är.

8/10 räknas inte som hanterbart ont i vården
  • Anonym (J)
    fjanten skrev 2016-03-18 20:47:46 följande:

Nej, det gör inte alls ont. Är skönt att föda barn. "Värkar" borde heta "Välbehag".

Obs, ironi.

Det gör ont. Som fan. 100/10 på en skala.

Kul "skämt". Sådana som du som skrämmer upp andra borde fan skämmas.
  • Anonym (J)
    Anonym (H) skrev 2016-03-18 23:54:56 följande:

Vadå skrämmer?

Nej förlåt. Är förlossningsrädd och överreagerade :/ ursäkta, hoppas du inte tog åt dig!
  • Anonym (J)
    fjanten skrev 2016-03-19 07:47:56 följande:

Ursäkta? För mig gjorde det ont. Jävligt ont. Jag vägrar föda ett barn vaginalt igen, så ont. Så för mig var det verkligen 100/10 på en skala. Om du inte vill läsa om folk som haft en smärtsäm upplevelse är det jävligt korkat att gå in och läsa i en tråd om "Gör det ont att föda barn". Vad tror du folk kommer svara liksom? Som mitt ironiska svar?

Men sluta kalla mig korkad. Skrev ursäkta i ett svar efteråt och varför jag skrev så.
  • Anonym (J)
    Anonym (H) skrev 2016-03-19 09:30:17 följande:

Att säga hur man själv upplevde det är inte att skrämmas eller ljuga, det är sant att många har extrem smärta när dom föder barn och för en del är det som en obehaglig nysning... det går inte att säga hur de blir för varje individ men de är ju inte så svårt att räkna ut hur de Kan kännas när man ska pressa en vattenmelon genom ett nyckelhål.. (eller skära upp hela buken och pressa/dra ut ett barn och sen läka ihop i alla lager)

Redan bett om ursäkt så vad vill du?
  • Anonym (J)
    fjanten skrev 2016-03-19 22:23:23 följande:

Det skrev du inte till mig.

Om du inte svagbegåvad så förstod du nog att det var till dig. Kan du sluta tjafsa nu?
Svar på tråden Gör det ont att föda barn?