Mamma Mu1 skrev 2016-03-18 19:24:05 följande:
Ha det var ju komiskt, bor du i Bryssel? Min man kommer från Belgien och vi är där ganska mycket fast vi bor i Sverige nu. Jag tror att det är lättare att få göra så nå tester där pga deras sjykvårssystem med försäkring och så. Han har till exempel blivit utredd för allergier där och fått en lista på exakt vad han är allergisk mot och specialblandad medicin mot dessa ämnen, medan de i Sverige bara säger att det är pollen, ta receptfritt, och undvik att äta det du känner att du reagerar mot ????
Men ja, jag kan ju prova det med havtorn som du sa. Undrar hur länge det kan ta att få eventuell effekt tro... Har aldrig ens hört talas om omega-7 bris förut. Men HTH och havtorn då alltså ???? tack för råden !
Vilket sammanträffande! :) Men nej, jag bor inte i Bryssel. Går privat hos Dr. Hertoghe för behandling av flertalet hormonobalanser. Åker dit 1-2 ggr per år. Behandlingen inbegriper både kostomläggningen, vitaminer och mineraler samt ersättning för de hormonbrister jag har. Mår mycket bättre idag! Mycket intressant att höra om din mans behandling mot sina allergier!! Om mina återkommer (har försvunnit iom behandlingen) ska jag se till att söka därnere - så tack! Svensk sjukvård har mycket att lära av sina kollegor runt om i världen vad gäller att individualisera behandling och ta patientens symptom (och inte bara blodprov) på allvar... kan jag tycka.
Skulle gissa att du behöver prova åtminstone en månad, men helst tre. Jag äter ungefär ett paket fryst havtorn à 225 g i veckan som underhåll. Men troligen bör du få i dig betydligt högre doser för att kunna utvärdera? Då kanske det är bättre med kapslar eller både ock?
Min pappa hade nariga händer vintertid när jag var liten, han är helt "frälst" på HTH och inte längre narig... Så det kan vara värt att prova!
Hoppas det kommer att hjälpa och det snabbt! Lycka till!