• Anonym (Fan!)

    8 v för en jävla remiss till auora!?

    Första barnet kom via snitt under narkos och kom snabbt till mottagningen för förlossningsrädda på stans sjukhus.

    Nu bad jag BM att skicka remiss redan när jag ringde för inskrivningen.

    "Vi tar det när du kommer hit"...

    Inskrivningen va i v10. Ingen remiss..

    "vi tar det efter kuben"...

    Nästa MVC va i v 13.

    Då skickade hon äntligen en remiss, som jag fick svar på att jag får en tid inom 8 v??!!

    Vad i helvete! Är i v17 nu. Om 8v är jag ju typ i v25....

    Då kan man ju inte göra en abort!

    Då har jag redan gått mer än halva graviditeten och mått skit pga rädslan.

    Får jag inte snitt igen så blir det min död!

  • Svar på tråden 8 v för en jävla remiss till auora!?
  • Birgitta02

    Om det var pga ev abort du ville ha remissen ..... sa du inte det till barnmorskan?

  • Anonym (Fan!)
    Birgitta02 skrev 2016-03-18 11:12:51 följande:

    Om det var pga ev abort du ville ha remissen ..... sa du inte det till barnmorskan?


    Jo jag sa att jag överväger en abort då jag är förbannat rädd och vill inte föda normalt....
  • Birgitta02
    Anonym (Fan!) skrev 2016-03-18 14:13:21 följande:
    Jo jag sa att jag överväger en abort då jag är förbannat rädd och vill inte föda normalt....
    Känns som rena rama tjänstefelet! Prata med hennes närmaste chef!
  • Anonym (Fan!)
    Birgitta02 skrev 2016-03-18 14:16:16 följande:

    Känns som rena rama tjänstefelet! Prata med hennes närmaste chef!


    Känns som att dom bryr sig mindre nu för det är graviditet två..

    Jag är fortfarande lika rädd som vid nummer ett och mår lika dåligt...

    Vill jättegärna ha barnet egentligen, men hatar att vara gravid!
  • Anonym (Fan!)
    elyse skrev 2016-03-19 08:31:40 följande:

    Ring Auroraenheten och förklara läget.


    Ska göra det igen, finns ett problem..

    Den enheten är synkad med Spec-Mvc på sjukhuset och det är dit man ringer. .

    Finns inget telefonnummer direkt till auora-mottagningen, finns ingen att tala med för allting går på remiss.... ????
  • Anonym (RUL)

    Min erfarenhet är att de verkar vilja avvakta RUL. Får en känsla av att det är för att inte "kasta bort resurser" i onödan.

    Jag ordnade nästa gång en träff och läkarbesök innan graviditet.

  • elyse
    Anonym (Fan!) skrev 2016-03-19 08:59:25 följande:

    Ska göra det igen, finns ett problem..

    Den enheten är synkad med Spec-Mvc på sjukhuset och det är dit man ringer. .

    Finns inget telefonnummer direkt till auora-mottagningen, finns ingen att tala med för allting går på remiss.... ????


    De vet väl att behovet är så stort att de skulle bli nedringda annars....

    Om du ber om att få byta barnmorska, då? För att hon inte håller det hon lovar? Då går din BM reda på det och då kan det hända saker. Er "relation" behöver du inte fundera över.
  • Anonym (Fan!)
    elyse skrev 2016-03-19 11:34:43 följande:

    De vet väl att behovet är så stort att de skulle bli nedringda annars....

    Om du ber om att få byta barnmorska, då? För att hon inte håller det hon lovar? Då går din BM reda på det och då kan det hända saker. Er "relation" behöver du inte fundera över.


    Jag bor på en liten ort och vi har bara EN barnmorska här.

    Ska jag byta så får jag krångla med att ta bilen dit osv. Men får överväga ett byte.

    Ringde mottagningen idag.

    Står på väntelista och får väl en tid i april någon gång.

    Dryg tant som svarade dessutom.

    Tydligen är det knappt några som jobbar på den enheten så det är svårt med tider, men samtidigt sa tanten i telefon att väldigt många är förlossningsrädda?!

    Ja med VAD FAN, ÄR folk så rädda så anställ mer folk då så man får komma in i dräglig tid?!

    Denna väntan.. Mår så jävla dåligt och drömmer mardrömmar var och varannan natt om skräckförlossningar osv.
  • Anonym (en  BM)

    Remisser skickas inte före efter RUL, eftersom auroraenheterna är högt belastade. För de allra flesta kvinnor släpper rädslan lite efter att RUL genomförts. Du behöver inte vara orolig att inte få snitt, eftersom ingen kommer att tvinga dig. Däremot måste man tyvärr ta den jobbiga byråkratiska vägen. Störst behov går först, så patienter i senare grav-veckor kommer gå före. Börja med att prata med din BM på MVC, hon kan boka upp extra besök som enbart är samtal. 


    Birgitta02 skrev 2016-03-18 14:16:16 följande:
    Känns som rena rama tjänstefelet! Prata med hennes närmaste chef!
    Nej, det är inte tjänstefel att inte skynda på eftersom att vårdens organisation är uppbyggd på ett visst sätt så att alla medborgare garanteras lika vård och inga gräddfiler. Däremot bör ju Bm inge tryggheten att ingen kommer tvinga henne att föda vaginalt. 
Svar på tråden 8 v för en jävla remiss till auora!?