Tjänar man nåt på att ha barn?
Nja, jag har faktiskt svårt att se några fördelar. Jag tror att folk skaffar ungar för att det finns större möjligheter att casha in barnbidrag, "vabba" (dvs låtsas att ungen är sjuk för att kunna vara ledig när man vill - ja jag har sett det ofta själv), och vara föräldraledig och softa hemma.
Varför skulle man annars vilja skaffa något som kostar pengar, förstör all din fritid, förstör din kropp, sliter på din relation, skapar ansvar, skapar oro för framtiden samt är jobbigt?
Förr i tiden skaffade folk massa ungar för att få gratis arbetskraft och överleva själv när man blir gammal. Dessa skyddsnät har vi dock år 2016 utan att man måste göda en massa ungar.
Handen på hjärtat nu alla mammor och pappor: har ni verkligen skaffat barn utan att ha fördelarna jag räknade upp ovan i åtanke?
Vad gäller att barnen kostar massa pengar så upplever jag inte det. Möjligtvis att det blir lite dyrare när de blir äldre och får dyrare intressen men ännu så länge Är det inte många hundralappar i månaden som går till barnen.
Vad gäller skyddsnätet vi har istället för att skaffa barn nuförtiden så är det finansierat genom skatt som alla vi andra betalar. Likaså vab pengar och föräldraledighet går från dessa skattepengar. Den som utnyttjar dessa saker utan att på riktigt ha ett sjukt barn och ta hand om dessa stjäl från OSs alla. Dessutom innebär det ett överutnyttjande av skyddsnätet vilket riskerar att få det att kollapsa i långa loppet. Det är djupt omoraliskt och korkat att fuska på det viset.
Jag misstänker att ditt inlägg är ett slags bisarr humor men om det inte skulle vara det så svarar jag ändå. Skaffa INTE barn. Du har inte kompetensen och den moraliska kompass som behövs.