Inlägg från: streptokocker |Visa alla inlägg
  • streptokocker

Sjuka barn på förskolan?

Välling skrev 2016-03-21 13:19:31 följande:
    Fast ringer de 30 min - 1 timme innan man brukar hämta (eftermiddag) då man är på väg hem och säger att barnet är lite hängigt så blir jag trött efter ett tag vid upprepningar. Då kan man inte göra något ändå.

När det började sammanfalla tidigare på dagarna och med frånvarande personal kändes det som att "ringer vi familjen X tar de hem alla sina barn = mindre barn kvar"
    Fast när jag jobbade på förskola så brukade jag göra det som en tjänst till föräldrarna, så de kan förbereda arbetskamraterna och kanske ta med sig jobb hem om de har den möjligheten.
  • streptokocker

Om jag är på tenta eller annat så ser jag alltid till att meddela det till förskolan och säga till vem dom kan nå i stället. Om jag inte hade haft någon annan så hade jag i alla fall informerat förskolan om när min telefon kommer vara avstängd.

• streptokocker
    AnkiC skrev 2016-03-24 18:59:18 följande:
    Nu börjar jag kanske bli tjatig men om det är en nödsituation med ditt barn då? Du måste ju kunna bli nådd då. Om mitt barn förs in till akuten i ambulans skulle jag iallafall vilja åka direkt. Det vill nig mitt barn att jag ska också.
    Som sagt, jag själv skulle haft någon annan som kunnat bli nådd, förslagsvis mitt barns pappa. Men, som någon skrev, ibland är inte allt inte svart eller vit och som någon skrev om man sitter på tenta så FÅR man inte ha telefonen på och då kan man inte göra så mycket. Obs, jag är fd. pedagog själv och ibland så är kanske båda föräldrarna på tjänsteresa och det kan man inte styra över själv, då talar föräldrarna om det och att vi ska ringa t.ex. mormor om det händer något. 
Svar på tråden Sjuka barn på förskolan?