• Nattiz1998

Rosa urin?

Någon som kan hjälpa mig? (Jag är 17år)

Jag hade urinvägsinfektion för ca 2 veckor sedan och åt antibiotika för det. Redan efter första tabletten så kände jag skillnad och allt bara försvann. Men fortsatte såklart med hela behandlingen och tog den sista tabletten i Torsdags.

Igår (lördag) så hade jag Sex med min kille och idag (söndag) dagen efter så tränger urinen på och det svider när jag kissar. Jag gick på toa och kissade efter sexet då jag hört att det ska dämpa UVI. Nu för ca 30minuter sen så gick jag på Toa igen och urinerat var gult i toastolen men var rosa på pappret.

Eftersom jag nästan har klunkat i mig tranbärsjuice under dagen så kanske det har färgat av sig. Men kan det vara så att jag har UVI igen?

• Svar på tråden Rosa urin?
  • Anonym (japp)

Åk på vc och lämna ett nytt prov. Gjordes odling? Kan vara fel pc du fått. Har du feber? Ont i ryggslutet? Uvi kan gå upp mot njurarna.

• Nattiz1998
    Anonym (japp) skrev 2016-03-20 21:23:19 följande:

Åk på vc och lämna ett nytt prov. Gjordes odling? Kan vara fel pc du fått. Har du feber? Ont i ryggslutet? Uvi kan gå upp mot njurarna.

Jag tror de gjorde en odling, lämnade prov på morgonen och fick svar samma dag. Har ingen feber och inte ont i ryggen alls.
  • Anonym (japp)
    Nattiz1998 skrev 2016-03-20 21:31:29 följande:

Jag tror de gjorde en odling, lämnade prov på morgonen och fick svar samma dag. Har ingen feber och inte ont i ryggen alls.

Det tar längre tid än så att odla. Ring i morgon för hjälp.
  • Nattiz1998
    Anonym (japp) skrev 2016-03-20 21:42:48 följande:

Det tar längre tid än så att odla. Ring i morgon för hjälp.

Okej, då ringer jag vc imorgon :)
  • Bertram

Jag kissar nästan alltid blod när jag har uvi. Gör jätteont, inte omöjligt att uvin kommit tillbaka. Väldigt vanligt om du äter ppiller tex, det förstör bakteriefloran, fortsätt att dricka surt och undvik att äta söta saker. Och kontakta vc igen, du kanske behöver en starkare kur

• Nattiz1998
    Bertram skrev 2016-03-20 21:55:55 följande:

Jag kissar nästan alltid blod när jag har uvi. Gör jätteont, inte omöjligt att uvin kommit tillbaka. Väldigt vanligt om du äter ppiller tex, det förstör bakteriefloran, fortsätt att dricka surt och undvik att äta söta saker. Och kontakta vc igen, du kanske behöver en starkare kur

Började med p-piller för 2 veckor sen så kan ju vara så att min bakterieflora har försämrats. Tack för tipsen!
  • Bertram

Det är säkert det då, jag hade samma problem i din ålder och förstod först senare att allt var ppillrens fel. Samma när jag är gravid, då får jag uvi mkt lättare (har det aldrig annars nu för tiden) Så det blir något fel med hormonerna och bakteriefloran. Blev bättre när jag åt minipiller istället.

• M1rella
    Nattiz1998 skrev 2016-03-20 21:31:29 följande:

Det tar några dagar för en odling att bli färdig så fick du svar samma dag har de inte gjort odling utan bara u-stix. Dock kan de har skickat in det på odling men då borde du fått definitivt svar några dagar senare.
  • Anonym (J)

Undvik tranbärsjuice, det är så mkt socker i det. Drick hellre citronvatten (med MYCKET citron i!). Hoppas du mår bättre snart :)

• Nattiz1998
    Anonym (J) skrev 2016-03-21 01:41:02 följande:

Undvik tranbärsjuice, det är så mkt socker i det. Drick hellre citronvatten (med MYCKET citron i!). Hoppas du mår bättre snart :)

Tack! Då ska jag köpa citroner idag. :)
Svar på tråden Rosa urin?