Inlägg från: Nattiz1998 |Visa alla inlägg
  • Nattiz1998

Rosa urin?

Någon som kan hjälpa mig? (Jag är 17år)

Jag hade urinvägsinfektion för ca 2 veckor sedan och åt antibiotika för det. Redan efter första tabletten så kände jag skillnad och allt bara försvann. Men fortsatte såklart med hela behandlingen och tog den sista tabletten i Torsdags.

Igår (lördag) så hade jag Sex med min kille och idag (söndag) dagen efter så tränger urinen på och det svider när jag kissar. Jag gick på toa och kissade efter sexet då jag hört att det ska dämpa UVI. Nu för ca 30minuter sen så gick jag på Toa igen och urinerat var gult i toastolen men var rosa på pappret.

Eftersom jag nästan har klunkat i mig tranbärsjuice under dagen så kanske det har färgat av sig. Men kan det vara så att jag har UVI igen?

• Svar på tråden Rosa urin?
  • Nattiz1998
    Anonym (japp) skrev 2016-03-20 21:23:19 följande:

Åk på vc och lämna ett nytt prov. Gjordes odling? Kan vara fel pc du fått. Har du feber? Ont i ryggslutet? Uvi kan gå upp mot njurarna.

Jag tror de gjorde en odling, lämnade prov på morgonen och fick svar samma dag. Har ingen feber och inte ont i ryggen alls.
  • Nattiz1998
    Anonym (japp) skrev 2016-03-20 21:42:48 följande:

Det tar längre tid än så att odla. Ring i morgon för hjälp.

Okej, då ringer jag vc imorgon :)
  • Nattiz1998
    Bertram skrev 2016-03-20 21:55:55 följande:

Jag kissar nästan alltid blod när jag har uvi. Gör jätteont, inte omöjligt att uvin kommit tillbaka. Väldigt vanligt om du äter ppiller tex, det förstör bakteriefloran, fortsätt att dricka surt och undvik att äta söta saker. Och kontakta vc igen, du kanske behöver en starkare kur

Började med p-piller för 2 veckor sen så kan ju vara så att min bakterieflora har försämrats. Tack för tipsen!
  • Nattiz1998
    Anonym (J) skrev 2016-03-21 01:41:02 följande:

Undvik tranbärsjuice, det är så mkt socker i det. Drick hellre citronvatten (med MYCKET citron i!). Hoppas du mår bättre snart :)

Tack! Då ska jag köpa citroner idag. :)
  • Nattiz1998
    Bennijenni skrev 2016-03-21 09:15:43 följande:

Det finns tranfärskapslar på apoteket mot uvi, de e bättre än antibiotika

de heter: "i say: urinvägsinfektion"

De hjälpte något otroligt har inte fått uvi efter att ja använde dom istället för antibiotikan och innan dess fick ja uvi säkert 4-5 gånger bara inom ett år, de kom tillbaka hela tiden fast ja käkade antibiotika och syntes knappt i urinen att ja hade de fast än att det för mej var helt klart märkbart.

Helt klart värt att testa!

Jag har hört talas om dem!

Får väll testa allt möjligt och se vad som hjälper!
  • Nattiz1998

Ska lämna in ett urinprov imorgon på vc som de sedan ska odla. Hoppas verkligen att det ska visa något så att jag får någon behandling för detta nu.

• Nattiz1998

Fick svar redan dagen efter. Urinvägsinfektion igen och ska hämta ut nya tabletter från Apoteket idag. Nu hoppas vi på att det försvinner helt och inte kommer tillbaka igen :)

• Nattiz1998
    M1rella skrev 2016-03-24 16:15:28 följande:

En odling tar minst en vecka. De har däremot tagit u-sticks och sett att du har uvi.

Okej, de sa odling till mig men fick ändå svar dagen efter. Skumt, men aja. Jag har fått svar iallafall
Svar på tråden Rosa urin?