• Rafael90

Rosa urin?

Billigare alternativ till "i say" är kapslar med äppelcidervinäger och tranbärstabletter, finns båda att köpa på topformula.

• Rafael90
    M1rella skrev 2016-03-24 16:15:28 följande:
    En odling tar minst en vecka. De har däremot tagit u-sticks och sett att du har uvi.
    Nej det behöver det inte göra. När jag gjorde odling sist på akuten en natt fick jag svaret på morgonen dagen efter dagen efter, alltså ca 30 timmar efteråt.
  • Rafael90
    M1rella skrev 2016-03-24 23:59:53 följande:
    Då var det ingen odling. För att en korrekt odling ska göras måste bakterien få tid att växa vilket tar ca 5 dagar.
    Det var absolut en odling. Jag var jättesjuk och flera odlingar gjordes, hur hade de annars kunnat säga vilka bakterier som var resistenta? Bara för att folk på vårdcentralen sagt till dig att det tar 5 dagar betyder det inte att det tar 5 dagar för bakterierna att växa, de vill väl inte stressa med proverna i onödan och ringa upp dig den sekunden provsvaren är klara.
  • Rafael90
    M1rella skrev 2016-03-25 16:19:42 följande:
    Vad vårdcentralen säger har jag ingen aning om. Jag har dock jobbat i lab så jag vet hur lång tid en odling tar.
    Okej, men det var ändå odlingar som gjordes. Och eftersom de kunde tala om vilka bakterier som var resistenta så borde du som "jobbat i lab" förstå att det var odlingar som gjordes.
Svar på tråden Rosa urin?