• Anonym (Syster)

Gastric by pass två gånger??

Min syster har opererats en gång med gastric bypass men nu gått upp 30-40 kg igen. Det var 7 år sen och vet att metoden har förändrats (förbättrats?) sen hon opererades. Nu pratar hon iaf om att hon vill bli opererad igen. Hon har betalt sin operation privat så ni behöver inte gnälla om skattepengar för isf skulle hon såklart betala privat igen.

Är detta ens möjligt? Någon som hört om något liknande? Vill inte att tråden ska spåra ur och diskutera huruvida man ska operera överviktiga eller inte, vill bara veta om det ens går och om privata sjukhus går med på det. Hon är opererad på Sophiahemmet.

• Svar på tråden Gastric by pass två gånger??
  • Anonym (kg)

Jag vet om en man som är opererad två gånger och jag tror att det var via Landstinget bägge gångerna. Osäker på om det var med olika metoder eller inte.

• Anonym (kg)

Jag vet om en man som är opererad två gånger och jag tror att det var via Landstinget bägge gångerna. Osäker på om det var med olika metoder eller inte.

• Anonym (Syster)
    Anonym (kg) skrev 2016-03-21 14:22:55 följande:

Jaså? Hur lång tid emellan? Hur har det gått för honom nu efter sista?
  • Anonym (kg)
    Anonym (Syster) skrev 2016-03-21 14:28:31 följande:
    Jaså? Hur lång tid emellan? Hur har det gått för honom nu efter sista?
    Vet ej!
  • Anonym (Syster)
    Anonym (kg) skrev 2016-03-21 14:38:45 följande:

Vet ej!

Okej tack för svar! :)

Hoppas någon mer kikar in och vet något
  • Anonym (Syster)

Puff. Hittar inget när jag googlar heller

• Kjell2
    Anonym (Syster) skrev 2016-03-21 14:16:51 följande:

Min syster har opererats en gång med gastric bypass men nu gått upp 30-40 kg igen. Det var 7 år sen och vet att metoden har förändrats (förbättrats?) sen hon opererades. Nu pratar hon iaf om att hon vill bli opererad igen. Hon har betalt sin operation privat så ni behöver inte gnälla om skattepengar för isf skulle hon såklart betala privat igen.

Är detta ens möjligt? Någon som hört om något liknande? Vill inte att tråden ska spåra ur och diskutera huruvida man ska operera överviktiga eller inte, vill bara veta om det ens går och om privata sjukhus går med på det. Hon är opererad på Sophiahemmet.

Fråga på sjukhuset, Beror nog mycket på tidigare op och hennes tillstånd.
  • Anonym (Syster)
    Kjell2 skrev 2016-03-21 16:23:50 följande:

Fråga på sjukhuset, Beror nog mycket på tidigare op och hennes tillstånd.

Ja, tycker du hon ska ringa Sophiahemmet då eller? Hennes operation var lyckad och hon gick ner i vikt som hon skulle. Sen blev hon djupt deprimerad och gick upp igen. Tror faktiskt det skulle gå bättre för henne om hon fick göra om det, hon var nog inte riktigt redo. Hon är frisk förutom lite värk i kroppen.
  • Anonym (ja)

Hon behöver ingen ny operation, hon behöver psykiatrisk hjälp så hon slutar matmissbruka.

• jossieee

nej hon kan inte bli opererad med den op igen. hennes magsäck är redan omkopplad! något hon borde fått info om och hjälp och råd på traven efter sin op. har hon inte gått på efterkontroller så dem sett hur hennes vikt gått upp igen?... själv gbp opad och kan faktiskt inte förstå hur man kan tillåta sig själv att gå upp igen när man gjort en sådan stor operation. hon behövde nog inte någon medicinsk hjälp från början utan bara hjälp psykiskt med sitt matmissbruk.... det är inte psyket man opererar utan magen så hennes psykiska problem kommer att kvarstå vilken op hon än gör....

Svar på tråden Gastric by pass två gånger??