• MEE83

Socionomprogrammet - ett skämt?

Denna tråden spårade ur....

Räkna med en "skit lön", precis som alla yrken där man jobbar mycket med människor.

Personligen tycker jag att en del socialarbetare gör ett beundransvärt jobb, fältarbetare till exempel. Den person jag känner som valde att plugga till socionom var för övrigt inte speciellt studiesvag, han pluggade naturvetenskapligt program med ganska bra betyg och hade kunnat välja diverse tekniska utbildningar på t ex Chalmers och KTH. 

Nu blev han en "flumnisse" istället. Flört 

• MEE83
    Carambolan skrev 2016-03-22 10:24:36 följande:

"Skitlön" är ju relativt. Socialsekreterarna har på många håll passerat 30-strecket i ingångslön och det är väl en helt ok lön jämfört med de flesta yrkesgrupper. Däremot är löneutvecklingen i det offentliga inte samma som i många andra branscher, så det gäller ju att man kan känna sig nöjd med löner i samma svängar både som 25 och 55...

Absolut, det är det, men det var ju bättre än förväntat dock, när min polare började jobba var det lägre ingångslön än ett industrikneg. Detta var kanske 8 år sedan. Han tjänade mer på Volvo Cars som golvarbetare(förvisso nattskift) där han jobbade ett par år innan han bestämde sig för vad han ville plugga. 
Svar på tråden Socionomprogrammet - ett skämt?