Inlägg från: Miss anonym |Visa alla inlägg
  • Miss anonym

Kan din 9-åring simma?

Nu är det inte mitt biologiska barn. Men vart chockad när det visade sig att sjuåringen inte kunde simma. Drog med mig stackaren till badhuset varje dag i en vecka och sen simmades det som aldrig förr. Förstår inte hur man inte kan/vill lära sitt barn så fort som möjligt att simma. Jag anser att en 4-5 åring ska kunna simma. Billigaste livförsäkringen någonsin.

• Miss anonym
    sextiotalist skrev 2016-03-22 14:32:01 följande:

Vet inte om det är nya regler nu, men vi fick inte ens ha vår grabb på simundervisning före fyra år och mig veterligen har jag inte träffat på någon som haft en fyraåring som kan simma, det gälle även det båtfolket som jag känner. Även de som själva har simmat mycket

Fast man kan ju faktiskt lära sina barn själv att simma! Jag kunde simma vid fyra års ålder, tidigt 80 tal. Och utan att överdriva så kunde 95% av alla barn i min närhet simma vi 4 års ålder. Trodde det låg i varje förälders intresse att lära sina barn att simma.
  • Miss anonym
    Furienna skrev 2016-03-24 01:32:06 följande:

Jag är vuxen och kan inte simma. Är jag helt misslyckad då? 

Misslyckad vet jag inte om jag skulle säga, men inte helt lyckat att inte kunna simma. Borde vara lika logiskt att lära sina barn simma som man lär dom titta efter bilar när dom ska gå över en väg.
Svar på tråden Kan din 9-åring simma?