Inlägg från: Mrs Green |Visa alla inlägg
  • Mrs Green

Kan din 9-åring simma?

Jag minns inte när hon började simma lite, men hon var närmare 8 innan hon simmade 200 meter.

• Mrs Green
    Mrs Green skrev 2016-03-22 18:31:38 följande:

Jag minns inte när hon började simma lite, men hon var närmare 8 innan hon simmade 200 meter.

Och här omkring (i Stockholm) tror jag det är vanligt att de lär sig sent. Det är så fullt i simhallarna och kö till simskolorna och åtminstone kommunala simskolan får man inte ställa sig i kö till förrän de fyllt 5. Och det lär nog bli ännu sämre med tanke på att befolkningen ökar samtidigt som flera badhus håller stängt för renovering samtidigt.
  • Mrs Green
    Mrs Green skrev 2016-03-22 18:35:29 följande:
    Och här omkring (i Stockholm) tror jag det är vanligt att de lär sig sent. Det är så fullt i simhallarna och kö till simskolorna och åtminstone kommunala simskolan får man inte ställa sig i kö till förrän de fyllt 5. Och det lär nog bli ännu sämre med tanke på att befolkningen ökar samtidigt som flera badhus håller stängt för renovering samtidigt.
    Och simundervisning i skolan får de inte förrän i sexan om det visar sig att de inte kan då i och alltså inte kommer få godkänt betyg i idrott (åtminstone är det så i min dotters friskola, möjligt att de kommunala skolorna börjar tidigare, men de har det nog inte heller så lätt beroende på bristen på simhallar).
Svar på tråden Kan din 9-åring simma?