• Fialenaa

    blåsor efter permanent makeup, hjälp!!

    hej!

    är lite orolig, gjorde en lipliner tattoo i Lördags, nu är det så att jag har fått blåsor på ena sidan under linjen och undrar vad detta kan vara.Nån som vet? kan man få sårblåsor eller är detta något allvarligt!? det har läkt fint annars, dock sticker det till vid blåsorna ibland.

    Försöker få till en bild så man kan se lite så kanske nån kan hjälpa mig!har inte fått tag i hon som gjorde det och vet inte om jag måste till vårdcentralen tänkte gör ett försök här först,TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-23 23:51
    någon??

  • Svar på tråden blåsor efter permanent makeup, hjälp!!
  • Anonym (well)

    Ingen aning om det är en reaktion på färgen eller om det är herpes. Mixtrande med läppar ex vis läppförstoring kan trigga igång herpes så jag tror det även kan ske med tatuteringar. Men på bilden ser det mer ut som att du har fått en reaktion efter konturtatueringen. Herpes blir ju gärna "blaffig" snarare en följa en linje.
    Blir det värre, ömt, rodnad, värmeökning och sjukdomskänsla tycker jag absolut du ska söka läkare

  • Fialenaa

    tack för svaret! idag är det faktiskt bättre.De känns inget och har blivit mindre, inte spridit sig eller något heller men skulle det bli något får jag kontakta läkare.

Svar på tråden blåsor efter permanent makeup, hjälp!!