Transfertider charter...
Vi var iväg på solsemester nyligen, inte för att skryta, åkte ju mitt i våren så hade väl gjort detsamma, men till saken.
Enligt charterbolaget (Fritidsresor) skulle bussen hämta oss på hotellet 3 timmar innan flygets avgång. Då cirka 40-50 minuters färd till flygplatsen. Okej tänkte jag som normalt brukar åka lite tidigare än så för att hinna samla sig innan flygresan, äta något osv. Men det är bara jag, alla är olika.
Bussen kom, sen åkte vi runt 1 timme och plockade upp folk innan vi ens kom ut på stora vägen. När vi var framme så var det knappt 1-1,5 kvar till avgång. Stod där i kön till incheck lääänge och sen direkt till säkerhetskontrollen. Fort till gaten och så knappt hinner vi fram innan de börjar ropa ut sista startutrop eller dyl på engelska.
Vi hann precis få i oss lite frukost innan vi åkte, men annars hade vi fått vänta i ett par timmar till innan vi ens fått mat för vi hade aldrig hunnit få mat på flygplatsen. Man kan ju inte begära att resenärerna ska springa från buss till incheckning.
Går det alltid till sådär? Vad gör man om man pga detta missar flyget?