Inlägg från: Kjell2 |Visa alla inlägg
  • Kjell2

Transfertider charter...

Har varierat en del. Ibland har det efter trassel i trafiken, köer vid incheckning mm varit mer eller mindre direkt från bussen till planet. Andra gånga längre väntertid på flygplatsen.

Blir det inte totalkaos lär de hålla planet till busslasten är ombord.

• Kjell2
    stigmatiserad skrev 2016-03-24 23:32:42 följande:

De gånger jag åkt reguljärt tidigt på morgonen har jag endera bott en natt på flygplatsen eller åkt tidigt och ätit frukost där. Jag kan tycka det är lite charmigt att gå omkring och titta, så länge det finns något att titta på, beror väl på. Känns mycket värre att kasta sig från buss/taxi till flyget, vill gärna vara avslappnad när jag kliver ombord.

Å andra sidan är det fullt i stressade och trötta charterturister så blir det mindre charmigt. Reguljärflygplatser är nog värst över lag om det är mycket folk.

Undrar bara vad charterbolaget eller resebyrån har för skyldighet att få hem oss om vi pga bussen missar planet. I regel är det väl billigare att fixa hotell och mat för några få än att flyget står kvar på marken.

Frågan är om man då skeppas tillbaka till förra hotellet (fullt?), hotell på flygplatsen eller i närheten (fullt kanske risk?) eller om man tvingas till någon bänk till ev. annat flyg. Frågan är då om det finns platser kvar då de ju brukar fylla planen till bredden.

Flyger ni charter och åker med deras buss har charterbolaget stort ansvar att se till att ni får annat flyg om det blir trassel pga sen buss. Tar nu däremot taxi själva blir det mer ert ansvar.
Svar på tråden Transfertider charter...